Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18861
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde att jag var på klassresa med högstadieklassen och att jag behövde tvätta mina strumpor. Dessutom var jag full nu igen. Det var svårt att lista ut hur tvättmaskinen fungerade.

Återkommande tema med fylla och högstadiet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6706
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag var på en tv-spel butik och skulle köpa senaste Zelda. Det var en lång kö! Sedan var jag i en hundbutik, där kunde man köpa torkade apelsinskivor till hundar. Sen var det en pitbull som nafsade lite på handen, så jag fick ett litet sår. Jag blev förbannad på ägaren. I vissa hundbutiker får man ta med hunden i butiken, så var det med den jag arbetstränade med 2008.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18861
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde om Zoidars toalett. Han hade bytt ut sitsen.

Det stör mig att jag drömmer om toaletter, men egentligen inget konstigt eftersom jag antagligen var kissnödig när jag drömde. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13344
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att jag gick på konstskola. Vaknade mitt i natten mitt i drömmen och började mellan sömn och vakenhet söka på konstskolor. Idag ansökte jag till en här i stan - och jag fick ett sånt satans ångestpåslag! En dag för sent och jag lyckades varken ladda upp bilder eller personligt brev. Allt i en hast. Jag har kollat på den här konstutbildningen tidigare men då slagit det ur hågen. Verkar för omöjligt. Men nu jäklar fick jag eld i baken. Och ångest alfa omega. Ja ja nu är ansökan inskickad - jag mailade rektorn och bad honom vidareförmedla till ansvariga. Men det var så sjukt jobbigt, och stressigt. Jag borde gjort det långt tidigare men allt kändes så omöjligt. Loppan, energin och ja allt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18861
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde att jag lånade sambons motorcykel och körde till veterinären för att köpa fästingmedel till hunden. Polisen hade hastighetskontroll på vägen dit men jag blev stoppad för att jag inte hade hjälm. Det visade sig att jag inte hade A-körkort. jag sa att jag trodde att det var en moppe men att jag självklart betalar böterna. Sedan frågade jag polisen om de kunde köra mig till veterinären eftersom jag inte fick fortsätta köra motorcykeln.

IRL har inte min sambo någon motorcykel. Han har inte heller A-körkort.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6706
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag blev attackerad av något men var i psykos trance. Sedan släppte psykosen, vaknade och en björn stod och tuggade på mig, Jag lyckades mota bort björnen, sedan gick jag några hundra meter utan höger fot dessutom. En svensk journalist var där och intervjuade. Han berätta att detta var en björnpark, där björnägare kan gå med sina björnar. Han skulle ringa 911. Jag var utanför New York.

Blev glad när jag vaknade, för jag vill ha foten kvar!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12862
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag var kompis med Loreen men ändå sluta det med att vi knulla.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3561
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Mardröm, minns inte mer än så
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17878
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Fantasio »

Inte inatt, men tidigare i veckan: Min före detta arbetskamrat blev överfallen med kniv o skrek i rädsla och av smärta. Väldigt obehagligt.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6706
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde jag blev intagen på förhör eftersom jag sett nåt som jag trodde var en terrorist med ett automatgevär vid Åhlenshuset.

Sen hade jag skrivit om det på Viska och så polisen fick nys om det. Och så var jag så trött på förhöret.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23773
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 02 May 2024, 11:36 Drömde om Zoidars toalett. Han hade bytt ut sitsen.

Det stör mig att jag drömmer om toaletter, men egentligen inget konstigt eftersom jag antagligen var kissnödig när jag drömde. :lol:
:lol: Vilken spännande dröm!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13344
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömmer massa wierd drömmar om min kp, Han är bra men jag står i en beroendeställning till honom - min läkare är bättre, han fattar att man kollar saker på FASS och internet. I yttersta änden är det MIN hälsa det handlar om. Och jag är angelägen om den.
Post Reply