Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18715
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Laga mat borde gå att lära sig. Följ recept?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1788
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde jag träffade en jättestor katt, kanske var det en kattmänniska. "Vi kan inte få barn ihop, för vi har olika DNA" sa jag. "Det går visst det, sa han; kattens DNA finns i människans!". Och så gjorde han en Inwattrix. Den såg ut som jag, men skrattade annorlunda. Hur det gick till förstår jag inte, för jag är man och tror inte vi är kompatibla med katter. Men, i en dröm är allt möjligt...
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18715
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var det lite fest hos en kompis. Minns inte riktigt vad vi gjorde mer än att jag lagade mat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23484
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Jag var med i en hästtävling med häst och vagn. På något sätt somnade jag på hästen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9118
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Miika »

Drömde jätteknasig dröm om min läkare som jag träffade i morse, skriver inte vad som hände i drömmen :P
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12778
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Hade en lång dröm, jag minns slutet. Jag var på Kryssning på en jättestor båt. Det hade fyrverkeritillverkning och gjorde rökelse på ett ställe. De hade bra grejer, här ska byggas bomber tänkte jag.. Så träffa jag en söt tjej. Men hon hade sin snubbe med sig, han var militär. Så fick han en inställan, Det skulle krigas eller nått. Han beklaga sig för mig men var vid gott mod. Han var militärkock, och fick dra. "Good luck, brother" sade jag till honom innan han stack. :lol: Den bruden hans var ju ensam på båten med mig nu. Sen vakna jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37205
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Drömde om en kompis från psykiatrin som dog för 18 år sedan.
Det var så tydligt, när jag samtalade med henne. Hon har inte
visat sig i drömmen tidigare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6640
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag drömde om en kvinna som praktiserade på behandlingscentrat där jag förr bodde. Hon höll en lång föreläsning.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18715
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var det en fiende (zombie kanske? Eller en Terminator?) som var ute efter mig. Jag stängde en dörr och skulle låsa dörren med kod, men hann inte innan fienden kom. Vaknade av att jag sparkade fienden. Och sparkade på riktigt i luften. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18715
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

För några nätter sedan drömde jag om en gubbe som skällde ut mig för att jag tittade ner i marken när jag var ute på hundpromenad. Skaffa dig ett liv, gubbjävel! 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12778
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Krokus wrote: 14 Nov 2022, 18:59 För några nätter sedan drömde jag om en gubbe som skällde ut mig för att jag tittade ner i marken när jag var ute på hundpromenad. Skaffa dig ett liv, gubbjävel! 8-)
Det skulle du ha! Man kan inte gå och vara knäckt. Det syns på hållningen hur man mår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18715
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Jag vill inte råka kliva på min vovve. 😳
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply