Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Image
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Ah, en Fiat 500!

Har sett 159 avsnitt av Star Trek Voyager på Netflix och har bara 9 avsnitt kvar. Sett 3-4 avsnitt om dagen i en månad, men igår såg jag inget. Då drömde jag på natten att besättningen på Voyager drabbats av galna kosjukan. Fast, de firade ganska snabbt att de var friska, så det var nog inte så farligt.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Inwatto wrote: 19 Jun 2022, 18:09 Ah, en Fiat 500!

Har sett 159 avsnitt av Star Trek Voyager på Netflix och har bara 9 avsnitt kvar. Sett 3-4 avsnitt om dagen i en månad, men igår såg jag inget. Då drömde jag på natten att besättningen på Voyager drabbats av galna kosjukan. Fast, de firade ganska snabbt att de var friska, så det var nog inte så farligt.
Är det en bra serie? Måste man vara trekkie?
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

zoegas wrote: 20 Jun 2022, 23:23 Är det en bra serie? Måste man vara trekkie?
Det hjälper nog om man är en trekkie. Tycker Star Trek Next Generation är bäst, på andra plats kommer ST Voyager. ST Enterprise har jag inte sett, men den verkar rörig med sina tidsresor.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag regisserade en svensk film om utomjordingar.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag åkte till Ryssland med morsan och farsan och sedan blev jagad av Putin under en båtfärd. :P
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde om en fladdermus. Märklig grej att drömma om. Jag har för övrigt inga relationer till fladdermöss. Helt ur det blå. Men den var rar.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde jag gick förbi en klocka. Tryckte på någon knapp och då blev urtavlan en spegel istället. En ljusbrun apa tittade på mig från andra sidan. Den följde mina rörelser, så jag undrade "är jag en apa???".
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt fick jag möjligheten att gå om gymnasiet, denna gång gick jag estet inriktning musik.

Dagen började med ett prov i musikhistoria och jag var ny i klassen och hade således inte pluggat inför provet. Det var frågor om vilken genre olika artister spelade. Självklart var det enbart artister som jag aldrig hade hört talas om.

Det blev ett Fx i betyg på provet, dvs inte godkänt, men möjligt att göra om.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag ute med kompisens hund, men sa fel namn till henne hela tiden. Dessutom bodde jag i mammas lägenhet och där fanns det flera katter som bajsade utanför kattlådan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag blivit inbrottstjuv. FK hade stängt av mig så jag hade inget val. Jag gick in i hem på nätterna, även när folk låg och sov hemma. Så var det ett ställe där jag såg en bil lämna, och jag gick in. Där var fortfarande en som låg och sov när jag rota omkring. Då upptäckte jag att det var ett barn som sov, och han vakna. Då var det bara att dra. Men väl utanför dörren såg bilen som lämnade mig. Och jag blev jagad. Tänkte, nu åker jag på stryk.. Jag försökte gömma mig under en lastbil, men kom inte in under. Bilen hann ifatt mig. Jag blocka en fet smäll. Sen blev han lugnare. Jag förklara min situation och han var förstående. Han sade att han blev arg för det var hans barn som var hemma. Jag förstod det med, sen vakna jag.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Konstig dröm jag hade att det är 1/3 av befolkningen på Island som får en stroke. Och det för
att islänningarna äter så mycket fisk.
Post Reply