Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Minns inte, men vart ingen mardröm iaf.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde jag var på "jobbet". En kollega frågade mig: Har du fått deklarationsblanketterna? Nej, det hade jag inte. Oj, vi har inte skickat något till Skatteverket om hur mycket du tjänat, sa personen från ekonomin. Du får kolla din internetbank och räkna ihop hur mycket det är. Där står nog både före- och efter skatt. (Det gör det inte). Självfallet kom jag inte så långt att jag kunde se lönen under året som gick - det var ju en mardröm. Har faktiskt aldrig drömt att jag fått lön från "jobbet".
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag på Facebook och snokade. Hittade en gammal kollega från 2009 och han hade fortfarande samma profilbild. Minns inte om jag snokade mer än så.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Att det var decimeterstora getingar i taket. Jag lånade en 3 meter lång sax av pappa som jag klippte av dem med. Tydligen råkade jag både klippa av huvudet på en katt och en fågel också. :shock:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10540
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad drömde du i natt?

Post by mrsearlgray »

Hade en mardröm om en vattenläcka från grannen ovanför mig som spred sig till oss andra och det var som ett vattenfall. vi var alla tvungna att evakuera och katterna blev stressade och kattburen krånglade osv.. väldigt obehagligt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Skrev en serie som jag nästan blev klar med. Sen slängde jag alltihop för jag tyckte den var värdelös.
Last edited by Zoidar on 10 Feb 2024, 16:25, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
femfemman
Litiummedlem
Posts: 324
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Vad drömde du i natt?

Post by femfemman »

Drömde att jag packade väskor. Men det jag skulle packa blev bara större och större och mer och mer. Till slut vaknade jag.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Mardröm, var som fast i nått matrixliknande.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Ryssarna hade fått en bas i Sverige, vi var ett gäng som skulle smyga förbi basen utan att bli upptäckta. Det var massa hundar som låg och vaktade. Tyvärr blev vi upptäckta när hundarna vaknade! :geek:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade min sambo och min bästa kompis gått ihop sig bakom min rygg och bestämt sig för att göra slut med mig. Så där stod jag, utan vare sig pojkvän, bästa kompis eller något hem. Jag hittade en skruttig bil att bo i. Jag försökte sova i framsätet (passagerarsätet) men det var obekvämt så jag lade mig i baksätet istället. Jag hade heller inget täcke. Burr!

IRL: Kompisen drömde om mig i natt. I hennes dröm var jag gravid. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag var med i ett typ av frågesport och tester där man kunde vinna priser. Första frågan kunde jag inte. Svaret var Witch-brook. Andra grejen blev ett ”dare-test”, det var en man som stack ettbhål uppe i högerarmen och sedan tryckte in en grov mask som man skulle dra ut på tid… jag blev fly förbannad för att detta var urkasst för hälsan .. jag blev våldsam och började boxas med mannen som gjort ingreppet. Slutade med att jag gav han en högerkrok så han dog men jag lugnade ej ner mig ändå. Sen vaknade jag
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Simmade naken med en asiatisk tjej. Plötsligt var hon försvunnen och jag var själv naken bland allt folk.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply