Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

För några nätter sedan drömde jag om ansiktsmasker (ej munskydd). Det var en butik som hade extrapris på ansiktsmasker, tror att de kostade 5kr styck! Tyvärr kunde jag inte bestämma mig för vilken jag skulle ha, utan stod där och velade fram och tillbaka. Vet inte varför jag inte köpte en av varje av de som var mest intressanta. :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12620
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag börjat i gymnasiet igen. Där var en kompis som fick alla tjejerna. Jag kunde inte räkna ut hur det gick till? Han fick till och med napp av matte lärarinnan. Kanske var det kläderna? Kavaj och så. Jag blev avundsjuk.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömmen i natt var rätt osammanhängande. Jag åkte buss i Skåne och Richard sa att jag måste blippa kortet även när jag kliver av, annars kan jag få böter på 100kr. Jag glömde såklart att blippa kortet.

Sedan var jag i Ryssland och skulle titta på galopp. Det var halt och snö, men ändå tävling.

Sedan gömde jag mig i en luftballong, men den flög iväg. Jag försökte hitta något att få den att landa igen, men alla badrumsskåp var tomma.

Till sist var jag på middag på ett gym. Det serverades pulled pork med potatismos. Det var hur gott som helst.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag i mitt barndomshem och skulle laga mat åt pappa. Spisen strulade och det var stökigt i köket. Vet inte riktigt om jag ens blev klar med maten. Jag tror att det var laxfilé som jag försökte laga, samt en efterrätt i ugnen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12620
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag skulle på violinkonsert som en hyllning till Robert De Niro. Han var hedersgäst. Med mamma, pappa och min bästis. Men när vi kom fram till hallen så klämde jag en tolle i byxan.. Så jag sade till portiern att hålla dörren, de andra gick in, så jag sprang hem igen.. Men porten var låst, hemma. Så jag sprang tillbaka, då märkte jag att de väntat med att starta konserten. DeNiros konsert verkligen, med flera hundra besökare.

Väl inne på toaletten märkte jag att det var en omfattande olycka. Det tog tid att få bort korven, och folk kom och knacka och sade till mig att skynda på.. När jag var färdig och gick och satte mig vid mitt sällskap, så fråga de såklart vad som hänt. Jag tänkte ett tag och kom fram till att, det är nog bäst att säga sanningen. De skratta allihop. Inte bara sällskapet utan alla som hörde. Så de kikna. Men sen övergick det till ett gråt. Hela jävla salen grät. Och då vakna jag.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Återigen drömde jag om stora, synliga muskler. Ungefär som Dunja Bitar.

I verkligheten är jag för lat och/eller stresskänslig. Det är svårt att få energin att räcka till.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Minns inte vad jag drömt sista veckan.

Minns att jag inatt drömde intensivt men minns inte om vad. :shock:
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1767
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde att jag kom hem från mataffären och hade glömt köpa tvättmedel och saft. Det var de två viktigaste saker jag inte har hemma. Vaknade och tänkte att "verkligheten är bättre". När jag åker till affären på riktigt, kommer jag i regel hem med det som jag behöver. Punkt. Varför drömma om att handla? Det ger ju inget...
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12620
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Inwatto wrote: 05 Jan 2023, 16:13 Drömde att jag kom hem från mataffären och hade glömt köpa tvättmedel och saft. Det var de två viktigaste saker jag inte har hemma. Vaknade och tänkte att "verkligheten är bättre". När jag åker till affären på riktigt, kommer jag i regel hem med det som jag behöver. Punkt. Varför drömma om att handla? Det ger ju inget...
:lol:
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23184
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde att solen kom närmare och närmare jorden. Det blev varmare och varmare. En dag var det 90°C ute. Apokalyptisk dröm.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I min dröm var det zombieapokalyps. Mitt vapen var en vanlig bläckpenna. Det tog ett tag att få död på zombierna. Hinkan var med, hon hade en sax som vapen. En tjejzombie tog av sig byxorna och hade en snopp. Hinkan klippte bort den och stoppade i en annan zombies mun.

Vad är fel på mig?! Svara inte...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag drömde att en kille från byn, där jag växte upp, han hade ett
lasergevär med magiska krafter. Han sköt på mig och jag växte till 235 cm!

Jag behövde gå med käpp.
Post Reply