Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 14 Sep 2021, 17:26 Två strån i kors kommer nog från myrvärlden. Myrorna lägger strån i
kors i myrstacken.
Du samarbetar alltså inte med andra myror?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Geta »

Inte IRL.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 14 Sep 2021, 17:30Inte IRL.
Du kanske inte är med i svängen men jag tror du skulle klara det!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Geta »

Nej, jag har tvingat mig att vara med i svängen tidigare. Det slutar bara
med magplask.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 14 Sep 2021, 17:37 Nej, jag har tvingat mig att vara med i svängen tidigare. Det slutar bara
med magplask.
Sånt gör ont..
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13219
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by amandara »

Jag hade fast anställning i kommunen. Den rök när jag fick permanent sjukersättning. Det var många år ändå som jag hade kvar min fasta anställning, som jag blev sjukskriven 3 månader i taget. Jag var så sjuk att jag inte ens oroade mig. Den permanenta sjukersättning var jag inte heller inblandad i, det sköttes av vården och försäkringskassan, får jag förmoda. Det var i svepet av åtstramningar för permanent sjukersättning för mun dåvarande kontaktperson sa att det var tur att jag hade varit så sjuk, så jag kunde få permanent sjukersättning trots hårdare regler. Jag har liksom 10 år I ett töcken.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Sep 2021, 17:52 Jag hade fast anställning i kommunen. Den rök när jag fick permanent sjukersättning. Det var många år ändå som jag hade kvar min fasta anställning, som jag blev sjukskriven 3 månader i taget. Jag var så sjuk att jag inte ens oroade mig. Den permanenta sjukersättning var jag inte heller inblandad i, det sköttes av vården och försäkringskassan, får jag förmoda. Det var i svepet av åtstramningar för permanent sjukersättning för mun dåvarande kontaktperson sa att det var tur att jag hade varit så sjuk, så jag kunde få permanent sjukersättning trots hårdare regler. Jag har liksom 10 år I ett töcken.
Vill ju bara vara tacksam för att det finns såna möjligheter idag!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13219
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by amandara »

Jo. Mig har de tagit hand om. När jag själv var i ett töcken klev andra in och styrde och ställde.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Sep 2021, 18:01 Jo. Mig har de tagit hand om. När jag själv var i ett töcken klev andra in och styrde och ställde.
Jag hade också sådan tur!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13219
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by amandara »

Bra för oss. Man hör ju hur trassligt en del har det.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Sep 2021, 18:03 Bra för oss. Man hör ju hur trassligt en del har det.
M
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb

Post by memphis »

Klankedinken wrote: 14 Sep 2021, 17:22 Kan berätta att jag började med 3 dagar i veckan, måndag onsdag torsdag med cirka 2 timmar varje dag och nu är jag där kring 4 timmar.. Från klockan 8 till klockan 12 och vi äter lunch vid 11.. Platsen är social och inte arbetsinriktat. Det är en bra utveckling som har skett!

Vi sitter och snackar intressanta saker även om jag pratar över deras huvud ibland.. jag vill gärna hjälpa dom med saker också.
Sen har dom biljardbord samt pingisbord. jag gillar att bli svettig så jag spelar pingis!

Sist blev det 1-1 i matcher mellan mig och Magnus!

Vad menas med "två strån i kors"?
Om det fanns ett sånt ställe här i kommunen skulle jag nog gå dit. Men det finns inte. Det är mycket därför jag vill flytta in till Umeå, för där finns fler möjligheter. Har stått 5 år i bostadskön dock. Det är lång väntetid men tids nog får jag en lägenhet i stan.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply