20 år sedan 9/11

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38545
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

20 år sedan 9/11

Post by memphis »

Ja nu är det tydligen 20 år sedan det hände. Vem minns inte exakt vad som hände, och var de var när de hörde om det? Jag satt i en soffa och en massa amfetamin fanns på bordet. På tv:n såg vi planen flyga in i byggnaderna om och om igen, hela natten. Jag minns att jag tyckte det såg så välregisserat ut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38512
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: 20 år sedan 9/11

Post by Geta »

Jag satt på en buss på väg hem från min mamma på kvällen.
Chauffören hade på radion. När jag kom hem slog jag på TV:n.
Min hatthylla trillade ner samtidigt. Synkronicering.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8513
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: 20 år sedan 9/11

Post by Richard »

Jag kom hem från jobbet. Precis innan jag skulle stiga ur bilen så bröts radion o de sa att ett flygplan flugit in i tornet. Tänkte att det var ett mindre sportflygplan. Men när jag kommit upp slog jag på TV:n o såg då att det var i båda tornen. Sen satt jag fastklistrad vid TV:n resten av dagen o såg flygplanen om o om igen o när tornen rasade. Samt attacken mot Pentagon o det fjärde flygplanet.

Fattade direkt att det var nån form av terrorattack o jag misstänkte tidigt Usama bin Laden. Jag visste vem han var innan attacken.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38512
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: 20 år sedan 9/11

Post by Geta »

Min mamma blev mycket bekymrad över detta. Hon menade att det
kommer att föra med sig många tråkigheter.

En kompis från psykiatrin jublade. Hon tyckte att det var bra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13526
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: 20 år sedan 9/11

Post by amandara »

Jag kom hem från jobbet. Det första planet hade kört in och mediarapporteringen var massiv. Sen kom det andra planet och körde in. Det var overkligt. Verkligt.
Post Reply