Att aldrig ta tag i saker

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Att aldrig ta tag i saker

Post by Fantasio »

Är det månne ett negativt symptom jag har som förhindrar mig att tag tag i saker, att få saker gjorda? Jag känner igen mitt beteende från min lillasyster. Jag vill tro på den enkla, men hårda, förklaringen, det är negativa symptom. Eller kan man ha samma svårigheter vid autism? Jag tror nämligen att jag är autistisk. Jag lägger inte två strån i kors, trots att jag har vilja att förändra mitt liv. Jag sitter bara och glor och blir äldre.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Krokus »

Har du några andra problem som tyder på autism? Igångsättningssvårigheter finns vid flera diagnoser.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12921
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by amandara »

Fantasio wrote: 22 Sep 2021, 23:24 Är det månne ett negativt symptom jag har som förhindrar mig att tag tag i saker, att få saker gjorda? Jag känner igen mitt beteende från min lillasyster. Jag vill tro på den enkla, men hårda, förklaringen, det är negativa symptom. Eller kan man ha samma svårigheter vid autism? Jag tror nämligen att jag är autistisk. Jag lägger inte två strån i kors, trots att jag har vilja att förändra mitt liv. Jag sitter bara och glor och blir äldre.
Jag tycker att det händer saker kring dig. Du har dina dagliga sysslor. Du är i projekt dra ner på röka och Du laddar upp för att börja laga mat. Du är mycket mer positiv än Du var ett tag. Och. Du har inte ångest. Passa på när jävulen (ångesten) är borta.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Cosmos »

Jag har enorma igångsättningsproblem. Har t ex inte diskat på månader, brukar bara hälla på vatten då och då. Städa orkar jag inte med utan hela hemmet förfaller. Funderar att få hjälp via boendestöd men har skilda erfarenheter av det. En var bra men när jag flyttade hamnade jag i ett annat distrikt och fick en ny. Hon satt och gäspade hela tiden och hade inga ambitioner att hjälpa till så jag sade ifrån henne..
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Krokus »

Om du har plats för en bänkdiskmaskin kanske det vore bra? Hör med hyresvärden först. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12921
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by amandara »

Skulle vilja ha en diskmaskin. Det skulle vara lyxigt. Jag tänker att när jsg blir ålderspensionär ska jag be bostsdsföretaget renovera köket. Hyran blir ju högre då men då får man oxå höjd gräns för bostadstillägg.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Cosmos »

Krokus:

Jag har plats för en riktig diskmaskin. Tidigare hade bostadsbolaget sådana att installera men inte längre. Jag har tvättmaskin men ingen diskmaskin, önskar det vore tvärtom.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Krokus »

Cosmos,

Du skulle kunna söka fonder för att köpa en egen (stor) diskmaskin i så fall.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by zoegas »

Sånt kan vara depression med. Antagligen alltihop samtidigt. Du fixar inte ens att köpa kläder själv.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Klankedinken »

Sluta knarka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att aldrig ta tag i saker

Post by Fantasio »

Det är bara att acceptera att man är som man är. Jag har vissa mål och planer men realiserar dem aldrig. Jag måste bättra mig, livet väntar därute.
Post Reply