Missbrukargenen

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag har pratat med en kompis idag, han som inte får några pengar. Han har så han kan låna eller bli bjussad på öl. Han får min pant, brukar bli drygt 50 spänn. Både han och jag lever för ruset. Det enda roliga man kan göra är att dricka, då får man annat att tänka på än bekymmer. Man blir härligt avslappnad. Min morbror är nykter alkoholist, så jag har lite att brås på.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12592
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Missbrukargenen

Post by zoegas »

Jag har dragit i bromsen lite.. Jag röker bara braja och dricker lite sprit ibland. Och folköl dårå. Det börjar synas på en efter tag vad man håller på med.. En garvad pundare känner vem som helst igen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36821
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Missbrukargenen

Post by Geta »

Håll dig fräsch!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12592
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Missbrukargenen

Post by zoegas »

Att vara nån knarkmotståndare utan att ha provat, är som att spara oskulden tills man gifter sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag missbrukar allt jag kan. I perioder missbrukade jag till och med TV-spel, kunde bli sittandes vid spelet flera timmar i sträck.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Ska jag köpa starköl imorgon igen? Gjorde det senast i fredags och drack upp de sista i natt. Jag som höll mig ifrån starkvaror i två år och sju månader.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12592
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Missbrukargenen

Post by zoegas »

Ja jag tar mig ett glas rosé och äter andra halvan av smörgåstårtan. Medans man lever
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36577
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Missbrukargenen

Post by memphis »

Antingen är man dragen till droger eller så är man inte det. Ser det inte som ett val utan nåt man inte riktigt rår för. Det är väl hjärnkemi.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12592
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Missbrukargenen

Post by zoegas »

memphis wrote: 08 Sep 2021, 17:22 Antingen är man dragen till droger eller så är man inte det. Ser det inte som ett val utan nåt man inte riktigt rår för. Det är väl hjärnkemi.
Det är ödet
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Missbrukargenen

Post by Nobel »

Att börja med droger är ett val. Tycker inte en ska bortförklara sina val. Visst finns det genetisk predisposition, men det går att säga nej till droger. Att testa är ett val.
'cause the freak inside controls my mind
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missbrukargenen

Post by amandara »

Jag skulle torska om jag började med droger. Särskilt amfetamin som jag tror skulle passa mig, besläktat med endorfin vilket är najs men kroppseget. Men det skulle bränna ut min hjärna så det bara visslar om det. Jag skulle kunna tänka mig att röka lite gräs, om det var lagligt och lätt att få tag på. Jag är en missbrukspersonlighet och håller därför mig borta från droger förutom alkohol. I min bästa stunder fyller jag på missbrukspersonligheten med träning (endorfiner) - det funkar bra. Även om jag skulle testa att köpa droger så är det för krångligt, och olagligt. Så jag håller mig borta från det. Har man en sån här allvarlig sjukdom som vi har vinner man på att sköta sig så bra man kan.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36577
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Missbrukargenen

Post by memphis »

Nobel wrote: 09 Sep 2021, 09:34 Att börja med droger är ett val. Tycker inte en ska bortförklara sina val. Visst finns det genetisk predisposition, men det går att säga nej till droger. Att testa är ett val.
Men lockelsen till droger har man inte skapat själv. Det är nog hjärnkemi.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply