Katastroftankar

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Katastroftankar

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 05 Jan 2023, 09:46
mrsearlgray wrote: 05 Jan 2023, 07:57
Richard wrote: 05 Jan 2023, 07:45

Det blev inte billigt, han var inte försäkrad då o jag kom in en fredag kväll (jourtid), så det blev strax över 10 000 kr... Sen försäkrade jag dom, så när jag var där med Milou, så betalade jag runt 3 000 kr i självrisk.
förlåt att jag ställer massa frågor men när du kom dit med milou och fick betala självrisken, hur går det till? måste man lägga ut hela summan först och får tillbaka pengar från försäkringsbolaget sen eller hur går det till?
edit: har aldrig varit hos veterinärer med dom, har aldrig behövts
Nä, man kollar försäkringen direkt, o så gör dom det dom ska, o dom har räknat ut hur mycket man ska betala. Jag har, låt säg 2 500 + 10 % rörlig självrisk. Så jag betalade ca 3 000 kr av de 5 000 kr det kostade. De drar pengar direkt från försäkringsbolaget.
åh gud vad lättad jag blev nu! tack Richard! tur man har försäkring på bägge...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Katastroftankar

Post by Richard »

mrsearlgray wrote: 05 Jan 2023, 09:52
Richard wrote: 05 Jan 2023, 09:46
mrsearlgray wrote: 05 Jan 2023, 07:57

förlåt att jag ställer massa frågor men när du kom dit med milou och fick betala självrisken, hur går det till? måste man lägga ut hela summan först och får tillbaka pengar från försäkringsbolaget sen eller hur går det till?
edit: har aldrig varit hos veterinärer med dom, har aldrig behövts
Nä, man kollar försäkringen direkt, o så gör dom det dom ska, o dom har räknat ut hur mycket man ska betala. Jag har, låt säg 2 500 + 10 % rörlig självrisk. Så jag betalade ca 3 000 kr av de 5 000 kr det kostade. De drar pengar direkt från försäkringsbolaget.
åh gud vad lättad jag blev nu! tack Richard! tur man har försäkring på bägge...
Ja visst! Sen den självrisken, de 3 000 kr, kan man delbetala, eller betala inom 30 dagar, om man inte har det just vid tillfället. Tror de flesta veterinärer erbjuder det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Katastroftankar

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 05 Jan 2023, 09:57
mrsearlgray wrote: 05 Jan 2023, 09:52
Richard wrote: 05 Jan 2023, 09:46

Nä, man kollar försäkringen direkt, o så gör dom det dom ska, o dom har räknat ut hur mycket man ska betala. Jag har, låt säg 2 500 + 10 % rörlig självrisk. Så jag betalade ca 3 000 kr av de 5 000 kr det kostade. De drar pengar direkt från försäkringsbolaget.
åh gud vad lättad jag blev nu! tack Richard! tur man har försäkring på bägge...
Ja visst! Sen den självrisken, de 3 000 kr, kan man delbetala, eller betala inom 30 dagar, om man inte har det just vid tillfället. Tror de flesta veterinärer erbjuder det.
tack richard! som tur är har jag bara en själv risk på 1800kr sen 25% rörlig så blir det en sköljning (ska kosta runt 10000kr vad jag läste) så kommer jag nog undan med 4000kr om jag har tur... men tack! nu är jag lite mindre stressad 🥹
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Katastroftankar

Post by Krokus »

Mrsearlgray,

Det brukar gå att välja mellan direktreglering till försäkringsbolaget eller att man skickar kvitto till försäkringsbolaget i efterhand. Vissa veterinärer tar betalt för direktreglering, ca 150kr.

Klappa Edward från mig! 😻
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Katastroftankar

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 05 Jan 2023, 10:17 Mrsearlgray,

Det brukar gå att välja mellan direktreglering till försäkringsbolaget eller att man skickar kvitto till försäkringsbolaget i efterhand. Vissa veterinärer tar betalt för direktreglering, ca 150kr.

Klappa Edward från mig! 😻
kollade upp veterinären jag ska till om dom erbjuder tydligen direktreglering! ska klappa han massor sen när han fått komma hem igen... fick tid kl 13:20 så inte långt kvar nu
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Katastroftankar

Post by mrsearlgray »

tänkte jag kan uppdatera lite här: han fick göra blodprov osv och han hade en urinvägsinfektion så nu ska han få antibiotika i några dagar och sen får jag hålla koll på honom så det lättar för honom... kalaset gick på 3000kr men har inte hämtat medicinen än...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Katastroftankar

Post by Geta »

Oj, vad dyrt!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Katastroftankar

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 05 Jan 2023, 18:09Oj, vad dyrt!
ja men hade tur i oturen att det inte var urinstopp då hade det blivit mycket dyrare... :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Katastroftankar

Post by Fantasio »

Det är jobbigt när ens husdjur blir sjuka. Själv avlivade jag min katt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Katastroftankar

Post by Krokus »

Jag är ofta rädd för att bli rånad när jag är ute ensam. Så fort hunden är med minskar rädslan. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply