Katastroftankar

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36906
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Katastroftankar

Post by Geta »

Det är många som inte kan skilja på enda och ända.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Katastroftankar

Post by Mosbrickan »

What are the odds... Hade en diskussion med pojken här för några timmar sedan om just ända/enda!!!!

Nu blir jag lite nojjig
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Katastroftankar

Post by Fantasio »

Jag tror alltid det värsta i alla situationer. Synen håller på att gå mig förlorad och hjärtat spökar. Jag gav upp drickandet i två år och sju månader på grund av söndersupet hjärta, sedan kom jag på andra tankar och kan i nuläget ta mig några öl då och då. Dessutom slutade jag röka på grund av risken för cancer, vilket jag har i släkten. Alltid slutar det med att jag är döende. Det finns inget mellanting. Allt eller inget och jag vill slippa det.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Katastroftankar

Post by zoegas »

En Major i försvaret som var överläkare sade till mig, att cancer och lungor och sånt behöver man inte tänka på. Det är så liten risk. Den stora faran är hjärta och kärl, när det kommer till rökning.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Katastroftankar

Post by Klankedinken »

Var det för att det är så sällsynt?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Katastroftankar

Post by zoegas »

Ja, om det kommer så kommer det när man är gammal. Men hjärtinfarkt när man är 40, skojar man inte bort.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Katastroftankar

Post by Klankedinken »

Hmm.. jag kan statistik kring sjukdomar och "vällevnadssjukdomar" så som är högt blodtryck och diabetes har ökat jättemycket och att sjukdomar som cancer uppstår som du säger i sen ålder..
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18565
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Katastroftankar

Post by Krokus »

Vet två i min bekantskapskrets som fått leukemi för några år sedan. Båda är födda på mitten av 80-talet. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Katastroftankar

Post by Klankedinken »

Krokus... Vi pratar om sannolikheten att någon får cancer inte erfarenhet.. Jag tror du känner att man inte kan tro på vetenskapen eftersom du har en erfarenhet.. Det ända vetenskapen gör är att ta mer information och sen skapa en bild.. En vetskap är inte nog för att få en bra bild..

Jag försöker hjälpa dig men det är svårt att förstå.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23214
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Katastroftankar

Post by Zoidar »

Jag drabbas också av katastroftankar, känslan av en stundande katastrof. Det tar mycket ork och energi.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18565
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Katastroftankar

Post by Krokus »

Klankedinken wrote: 21 May 2022, 11:20 Jag tror du känner att man inte kan tro på vetenskapen eftersom du har en erfarenhet..
Haha, nej då. Jag ville bara inflika. Förresten finns Barncancerfonden. Men ja, det är vanligare att äldre får cancer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Katastroftankar

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 21 May 2022, 11:24
Klankedinken wrote: 21 May 2022, 11:20 Jag tror du känner att man inte kan tro på vetenskapen eftersom du har en erfarenhet..
Haha, nej då. Jag ville bara inflika. Förresten finns Barncancerfonden. Men ja, det är vanligare att äldre får cancer.
Ibland tycker jag mig se en vinkling i dina tankar.. Det är som lite mer hopplöst?
Post Reply