Så lugnar jag mig

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Så lugnar jag mig

Post by Geta »

Ja, jag tror att det var för hårda bandage som man säger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17787
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Så lugnar jag mig

Post by Fantasio »

Förstår jag rätt att du fått kryckor?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Så lugnar jag mig

Post by Geta »

Jag har fått kryckkäppar. Till vintern ska jag be om en rollator.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Så lugnar jag mig

Post by Krokus »

Geta,

Äsch då, vad tråkigt! Kommer du enbart ha utomhusrollator?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Så lugnar jag mig

Post by Geta »

Ja, utomhusrollator. Inne har jag kryckkäppar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Så lugnar jag mig

Post by Nissegossen »

Brukar inte ha de besvären, har ingen ångest, blir inte orolig, inte som i tonåren, ville bara ut och se annat än hemmet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Så lugnar jag mig

Post by Nissegossen »

Hade tillgängligheten för mig att ta mig ut, då jag sökte en etta längst ned i huset. Bara en tröskel att gå ut över sedan är det raka vägen ut genom porten, inte en enda trappa eller trappsteg. Jag har tänkt, här kan jag åldras. Hade redan flyttat om det inte varit för Corona. Hantverkarna går inte in lägenheter under pandemin.

Mellan mig och han med ettan är klart han och jag byter lägenhet, bara en väntan. Han ung vill flytta ihop med sin flicka, hans mamma bor i uppgången intill. Hon vill inte släppa honom härifrån.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17787
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Så lugnar jag mig

Post by Fantasio »

Jag finner rökning avkopplande. Att stå nere på gården och dra djupa halsbloss lugnar ned mig. Min kropp behöver mycket nikotin efter många års bruk, men det är alltid ett så skönt avbrott att ta ett bloss. Tyvärr, för det är dyrt och skadligt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23292
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Så lugnar jag mig

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 06 Sep 2021, 23:55 Jag finner rökning avkopplande. Att stå nere på gården och dra djupa halsbloss lugnar ned mig. Min kropp behöver mycket nikotin efter många års bruk, men det är alltid ett så skönt avbrott att ta ett bloss. Tyvärr, för det är dyrt och skadligt.
Jag hade nog rökt om det inte vore så skadligt. Har feströkt förr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Så lugnar jag mig

Post by Richard »

En gång var jag så aggressiv att polisen kom o körde mig till psykakuten, men det enda doktorn sa var;
-När du blir arg, blunda o räkna till 10!

Sen kunde jag få gå hem...

Som om det skulle hjälpa när man blir arg? Visst har man lärt sig det tidigare, men att en doktor sitter o rekommenderar det till en psyksjuk aggressiv patient tycker jag var lite dålig stil...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Så lugnar jag mig

Post by Geta »

En gång fick jag ett raseriutbrott, när jag var på resa med mina kusiner.
Jag hade inte ätit på hela dagen och hade för lågt blodsocker.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Så lugnar jag mig

Post by Nobel »

När jag åkte in till vanliga akuten med min första psykos så avfärdade läkaren mig eftersom att jag inte såg några andra personer i rummet (det var en av hans få psykos-frågor). Fick två stesolid och hejdå.

Efter att jag fått reda på att jag haft psykos och berättade detta på akuten nästa gång jag besökte så blev jag högst prioriterad bland patienterna på akuten. Tydligen är psykos ett mycket allvarligt tillstånd som prioriteras högt av sjukvården i England.

Men den första läkarens bedömning var helt otillräcklig. Önskar jag fått en kunnig läkare vid första kontakten med akuten som kunnat identifiera psykos.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply