Vad är overklighetskänslor?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7851
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by wasp »

Har haft agorafobi. Kräkkänslor fastän utan illamående i gallerior, eller på Stortorget här i stan. Har inte besökt E:R:P: Monitor arena (fd Gavlerinken), Brynäs hemmaarena i SHL, det törs jag inte, får bara gå därifrån. 8.000 åskådare blir för mycket att trängas i!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Cosmos »

Känner också obehag av att stå mitt inne i en folksamling. Men det blir klaustrofobiskt snarare än agorafobi.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Fantasio »

Det är verkligen obehagligt när man får overklighetskänslor. Vet en gång på avdelningen när jag vaknade till joxet. Störtade ut ur rummet och började gå i korridoren. Efter ett tag släppte det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Fantasio »

Jag har haft overklighetskänslor idag. Det satt i flera minuter när jag gick på stan. Mycket obehagligt! Jag kände för att skrika eller dra ned byxorna, allt för att komma tillbaka till naturligt tillstånd och mående. Jag tror det är ångest som ligger bakom detta tillstånd. Fy bubblan!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Fantasio »

Jag vet inte varför jag får overklighetskänslor. Kan det bero på stress eller enbart ångest? Vad fasen, jag medicinerar ju med Stesolid, jag tycker att det ska räcka.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Geta »

Stesolid kan nog ge overklighetskänslor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Snuttan »

Känner mig malplacerad i stora varuhus. Som jag vore en utomjording. Förstår ej alls sånt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Krokus »

I stora köpcentrum blir jag irriterad när folk stannar direkt efter en rulltrappa. Ännu värre när folk gör så i kollektivtrafiken.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Geta »

Det är likadant för mig. Utom på ICA, där jag känner mig hemma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nötväckan
Kopparmedlem
Posts: 69
Joined: 03 Mar 2022, 17:35

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Nötväckan »

Ibland kan jag hitta en liten butik som är som ett litet krypin inuti..
Mitt i staden..
Då myser mitt hjärta och jag berömmer personalen för deras butik.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by amandara »

Jag kände mig som ett jätte jättestort John Bauertroll idag på gymmet. Det finns en sån bild som John Bauer gjort och jag kände mig så. Inte alls hemma i min kropp eller situationen. Men passet gick bra det var bara en skum känsla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad är overklighetskänslor?

Post by Fantasio »

Jag var inne en sväng på ICA i ett varuhus. Massor av folk var det. Började se allt som genom ett visir, eller hur jag nu ska förklara det. Jag "flydde" ut genom närmaste in-/utgången även fast det betydde en liten omväg. Vad fasen, är det "bara" ångest? Jäkligt obehagligt är det.
Post Reply