Svårt att tänka

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Svårt att tänka

Post by memphis »

Jag upplever att jag har svårt att tänka. Kan inte förklara det tydligare än så.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Svårt att tänka

Post by Geta »

Det brukar vara ett symtom vid schizofreni. Det har jag haft.
Helt omöjligt att tänka fritt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8080
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Svårt att tänka

Post by wasp »

Tänka fritt kan jag, men ibland är jag tom i huvudet som en pingisboll. Kan helt enkelt inte tänka då, minns ingenting! Funderar om det är tidiga tecken på begynnande demens??
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Svårt att tänka

Post by amandara »

Det gick inte att tänka en tanke. Det kändes som att huvudet satt fast i ett elspänningsnät. Mycket obehagligt. I Borlänge med 1 år kraftig psykos i bagaget.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Svårt att tänka

Post by memphis »

amandara wrote: 25 Sep 2021, 13:50 Det gick inte att tänka en tanke. Det kändes som att huvudet satt fast i ett elspänningsnät. Mycket obehagligt. I Borlänge med 1 år kraftig psykos i bagaget.
Det var en träffande beskrivning Amandara. Som att huvudet sitter fast i ett elspänningsnät. Som ett osynligt hinder.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Svårt att tänka

Post by Cosmos »

Jag hade det så vid mitt insjukande. Det kändes som jag var träffad av laser. Jag fick också epilepsi som kan sägas vara en elektrisk urladdning i hjärnan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Svårt att tänka

Post by Geta »

Jag har ögonmigrän. Det är också elektriska urladdningar i hjärnan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply