Att bli kär på gamla dar

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Geta »

Samma här, wasp!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Jag känner väl oxå lite så. Chansen att träffa någon är inte stor - när jag inte är på krogen och dissar internetdejting. Internetdejting är skit, enligt min erfarenhet. Det är bara bläh.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 12:06 Jag känner väl oxå lite så. Chansen att träffa någon är inte stor - när jag inte är på krogen och dissar internetdejting. Internetdejting är skit, enligt min erfarenhet. Det är bara bläh.
Vet att oddsen är astronomiska på nätdejting! Läste statistik som visade att människor som spenderade i snitt 90 minuter om dagen med att swipa på tinder.. Trots detta gav bara appen 2 dejter per år och person!

En del får säkert resultat men egentligen så tror jag man måste va bluffmakare för att det ska ge det resultat man vill ha.. Glåmiga bilar och störa bröst etc?

Tycker väl själv att det inte handlar om att träffa någon längre utan bara utvecklas!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Ja. Skulle man snubbla över nån så. Men det är inte så sannolikt om msn ska vara ärlig.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 14:45 Ja. Skulle man snubbla över nån så. Men det är inte så sannolikt om msn ska vara ärlig.
Jag har lärt mig en sak av jordan peterson som jag undrar stämmer för män.. Det stämmer inte för kvinnor och det handlar om hypergami..
Han påstår att det finns pålitlig statistik som finns över hela världen som säger att kvinnor inte tar en man för "giftermål" om han inte tjänar lika mycket eller mer som henne.. Typ som att det finns en konstig biologisk regel för hur kvinnor väljer män!

Jag undrar det eftersom jag inte arbetar och inte haft så mycket framgång med damerna sen jag fick min diagnos.. Läste någonstans att även schizofrena hade sex men i mitt fall så svarar jag inte ens om dom flörtar rejält..

Här om dagen satt jag och pratade om mitt senaste tandläkarbesök och då sa hon "jag spottar inte längre"... I alla fall jag tolkade det som en sexuell invit eftersom hon nu sväljer.. vad det var hon svalde vet jag inte..
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 19 Feb 2022, 16:49
amandara wrote: 19 Feb 2022, 14:45 Ja. Skulle man snubbla över nån så. Men det är inte så sannolikt om msn ska vara ärlig.
Jag har lärt mig en sak av jordan peterson som jag undrar stämmer för män.. Det stämmer inte för kvinnor och det handlar om hypergami..
Han påstår att det finns pålitlig statistik som finns över hela världen som säger att kvinnor inte tar en man för "giftermål" om han inte tjänar lika mycket eller mer som henne.. Typ som att det finns en konstig biologisk regel för hur kvinnor väljer män!

Jag undrar det eftersom jag inte arbetar och inte haft så mycket framgång med damerna sen jag fick min diagnos.. Läste någonstans att även schizofrena hade sex men i mitt fall så svarar jag inte ens om dom flörtar rejält..

Här om dagen satt jag och pratade om mitt senaste tandläkarbesök och då sa hon "jag spottar inte längre"... I alla fall jag tolkade det som en sexuell invit eftersom hon nu sväljer.. vad det var hon svalde vet jag inte..
Kvinnor är generellt sett mer altruistiska än män.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 17:44
Klankedinken wrote: 19 Feb 2022, 16:49
amandara wrote: 19 Feb 2022, 14:45 Ja. Skulle man snubbla över nån så. Men det är inte så sannolikt om msn ska vara ärlig.
Jag har lärt mig en sak av jordan peterson som jag undrar stämmer för män.. Det stämmer inte för kvinnor och det handlar om hypergami..
Han påstår att det finns pålitlig statistik som finns över hela världen som säger att kvinnor inte tar en man för "giftermål" om han inte tjänar lika mycket eller mer som henne.. Typ som att det finns en konstig biologisk regel för hur kvinnor väljer män!

Jag undrar det eftersom jag inte arbetar och inte haft så mycket framgång med damerna sen jag fick min diagnos.. Läste någonstans att även schizofrena hade sex men i mitt fall så svarar jag inte ens om dom flörtar rejält..

Här om dagen satt jag och pratade om mitt senaste tandläkarbesök och då sa hon "jag spottar inte längre"... I alla fall jag tolkade det som en sexuell invit eftersom hon nu sväljer.. vad det var hon svalde vet jag inte..
Kvinnor är generellt sett mer altruistiska än män.
Tror du att det är kvinnorna som har låga krav och att det är männen som har höga?
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Ingen aning. Orkar inte tänka på saken. Men kvinnor håller oftare fast vid skithögar till män än tvärtom. Män är de som tjänar mer de facto, de sitter på makten.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 17:50 Ingen aning. Orkar inte tänka på saken. Men kvinnor håller oftare fast vid skithögar till män än tvärtom. Män är de som tjänar mer de facto, de sitter på makten.
Jag tycker teorin om hypergami stämmer ganska bra men jag är rädd att jag lurar mig själv.. Vi har ju pratat om att kvinnor är "starkare" än män men jag tänker mer på att traditionella roller kanske inte kan dö ut helt eftersom det finns en viss biologi i det.. Kanske att kvinnor vill ha bra försörjare eller något sånt.. Det hela paras ganska bra med det du säger också om att kvinnor håller fast vid skitstövlar "om dom tjänar mycket"..
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Jag orkar inte tänka på saken mer. Du håller bara på och tramsar idag och jag orkar inte tänka. Du känner dig mindervärdig som man eller?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 19 Feb 2022, 17:59 Jag orkar inte tänka på saken mer. Du håller bara på och tramsar idag och jag orkar inte tänka. Du känner dig mindervärdig som man eller?
Vet inte riktigt hur jag ska tänka bara.. det ena leder väl till det andra bara.. Men om man har en regel som denna så blir det svårt att va genuin men jag antar att det finns en anledning till varför jag accepterat en sån teori som sann..
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Vi är hursomhelst snedspelade i samhället som psykiatriskt sjuka.
Post Reply