Helgkollen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Helgkollen

Post by memphis »

Min bror var nyss här och hämtade bilnycklarna. De tog även med sig mammas hund, eftersom yngsta dottern ville det. Skönt att vara av med honom efter 5 veckor!

Nu ska jag bara koppla av. Ta ett glas vin och lite godis som jag köpte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Nu är det helg igen. Jag ska till en kompis i norra delarna av staden och laga mat antingen på lördag eller söndag. Ska även sova ut rejält. Vad händer hos dig under helgen?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Helgkollen

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Nov 2022, 20:11 Nu är det helg igen. Jag ska till en kompis i norra delarna av staden och laga mat antingen på lördag eller söndag. Ska även sova ut rejält. Vad händer hos dig under helgen?
Idag var jag på Espresso House.
Imorgon jobbar jag och vet inte vad mer.
Söndag ska jag på gudstjänst.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Helgkollen

Post by Krokus »

Imorgon ska valpen träffa en annan hund, en tik på tre år. Idag träffade han en hane på sju år. Det gick rätt bra, tills den andra hunden blev stressad. Han hängde med svansen och ville inte leka längre. Då gick vi därifrån.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58306
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Helgkollen

Post by Nissegossen »

Lördag eftermiddag och har inget på gång, denna helgen, den här dagen ser ut som en vanlig vardag. Klart missnöjd
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Helgkollen

Post by Cosmos »

Jobbig och ensam helg. Visst, jag kan ringa vänner men sedan då? Det brukade inte mynna ut i något speciellt. Det känns lite grann som gymnasietiden när alla hade något att göra fredag-söndag och jag hade en blank helg. De tjejer som jag umgicks med i klassen gick alla ut tillsammans men de frågade aldrig mig. Så här några decennium senare fattar jag att det var upp till mig att fråga om jag kunde komma iväg med dem. Men det är klart, blir man överhoppad så är det svårt att komma och tigga om umgänge. Istället blev jag tillbakadragen och grubblande.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Helgkollen

Post by björk »

se så..
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Helgkollen

Post by Richard »

Cosmos wrote: 12 Nov 2022, 16:59 Jobbig och ensam helg. Visst, jag kan ringa vänner men sedan då? Det brukade inte mynna ut i något speciellt. Det känns lite grann som gymnasietiden när alla hade något att göra fredag-söndag och jag hade en blank helg. De tjejer som jag umgicks med i klassen gick alla ut tillsammans men de frågade aldrig mig. Så här några decennium senare fattar jag att det var upp till mig att fråga om jag kunde komma iväg med dem. Men det är klart, blir man överhoppad så är det svårt att komma och tigga om umgänge. Istället blev jag tillbakadragen och grubblande.
När jag var 18-26 år så gick vi ut varje fredag eller lördag. Egentligen hatade jag det, då jag ibland har det svårt med mycket folk. Men jag drack alltid ändå alldeles för mycket varje gång. Så jag började lysa ordningsvakten i ögonen med grön laser eller sprayar ut tårgas i en fullsatt krog...

Tycker det är så skönt att slippa det nu. Men jag trodde väl att jag hade chans att träffa någon o få ett helt normalt liv... Jaja, jag hade inte ens fått mina diagnoser då.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Helgkollen

Post by björk »

Richard wrote: 12 Nov 2022, 17:04
Cosmos wrote: 12 Nov 2022, 16:59 Jobbig och ensam helg. Visst, jag kan ringa vänner men sedan då? Det brukade inte mynna ut i något speciellt. Det känns lite grann som gymnasietiden när alla hade något att göra fredag-söndag och jag hade en blank helg. De tjejer som jag umgicks med i klassen gick alla ut tillsammans men de frågade aldrig mig. Så här några decennium senare fattar jag att det var upp till mig att fråga om jag kunde komma iväg med dem. Men det är klart, blir man överhoppad så är det svårt att komma och tigga om umgänge. Istället blev jag tillbakadragen och grubblande.
När jag var 18-26 år så gick vi ut varje fredag eller lördag. Egentligen hatade jag det, då jag ibland har det svårt med mycket folk. Men jag drack alltid ändå alldeles för mycket varje gång. Så jag började lysa ordningsvakten i ögonen med grön laser eller sprayar ut tårgas i en fullsatt krog...

Tycker det är så skönt att slippa det nu. Men jag trodde väl att jag hade chans att träffa någon o få ett helt normalt liv... Jaja, jag hade inte ens fått mina diagnoser då.
Jag minns precis när du bidde medlem en "liten" doldis,

De började svagt, sen eskalerade de med coola...
häftiga agenda. en man klar, en luttrad härdad MaN !

Vi fick viss förvarning om vad som skulle komma att komma,
med signifikant, avatar maner..


Efter en tid, en man man klar visar respekt föR

Du hade den Tunnan (vit) Med en triangel i gul med G som tryck....

Text

Jag har träffat många ansedda och Du tillhör definitivt en av dem,

Med spek på lite försynt men nyfiken på livet..


Jag vet att det kanske är en klen tröst, men PTSD o annat är inte hör för att stanna.

Eller som en annan medlem Du var inte medlem då men han Sade att det är fin prognos
med patienter med positiva symptom.....
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Helgkollen

Post by Richard »

Tack björk! :)
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Jag skulle ha gått till en kompis, men min syster kom förbi på eftermiddagen och hämtade räkningar. Får gå till honom imorgon.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Helgkollen

Post by björk »

Förlåt fantasio med den dära Glassmaskinen

men det är fortfarande ett option men jag skyltade om en viss sak ,,

nesligt :arrow: :|
Post Reply