Helgkollen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18668
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Helgkollen

Post by Krokus »

Storebror, fyllde 50 år.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13221
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Helgkollen

Post by amandara »

Grattis storebror!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Helgkollen

Post by memphis »

Geta wrote: 27 Jan 2023, 14:04 Ska lösa Helgkrysset. Det är bra för att motverka demens.
Jag tänker på min morfar när jag hör korsord. Han löste korsord varje vecka. Tyvärr dog han i förtid.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Aia
☢️ Uranmedlem ☢️
Posts: 585
Joined: 01 Jan 2023, 14:48
Location: Småland

Re: Helgkollen

Post by Aia »

Helg eller vardag spelar oftast ingen roll, varje dag är unik och förtjänar uppmärksamhet tycker jag.
Ibland är man inte i form och tar dagen för given eller ännu värre ber den dra åt helvete.
Efter regn kommer sol...Försöker undvika kalendrar och scheman min erfarenhet är att det blir bara stress
och annat skit av det. Vill jag göra lite festligt spelar dagen enligt en almanacka ingen eller liten roll.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Helgkollen

Post by Geta »

memphis wrote: 28 Jan 2023, 18:19
Geta wrote: 27 Jan 2023, 14:04 Ska lösa Helgkrysset. Det är bra för att motverka demens.
Jag tänker på min morfar när jag hör korsord. Han löste korsord varje vecka. Tyvärr dog han i förtid.
Korsord, Sudoku förhindrar inte demens påstod Anders Hansen i
programmet om hjärnan igår.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58448
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Helgkollen

Post by Nissegossen »

Tar man som jag Akineton får man lä sig strategier för att minnas då närminnet kan bli utslaget. Någon kan komma med en fråga, då besvarar man den och har glömt huvudspåret som jag gjorde en gång då vi var 6 man runt ett bord på fiket på Lillhagens gamla fik. Jag började på nytt, men kom på vad jag glömt utan det gick inte resonemanget att förstå. Får då frågan om vad det var, drämde till med svaret, då sade en av dem jag jobbar på Sveriges Radio du håller 5 man i luften samtidigt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Min helg är utomordentlig. Jag grunnar på att bjuda hem mig till in gamle vän. Ska kolla efter färdigmat i affären där han bor. Ska ta med mina två "Henry-filmer" till honom. Det beror på hur dags jag kommer till säng.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Helgen har varit bra. Hade syrran på besök, hon tvättade åt mig och hade med sig en kyld maträtt. Medans jag väntade på att hon skulle bli klar tittade jag på TV, längdskidor. Imorgon ska jag äta buffé. Går till ett asiatiskt ställe om min kompis kommer, vilket han har intention att göra. Annars blir det kinamat från Peking house. Har druckit upp dagens Coca-Cola och hade gärna avrundat lördagen med ett par öl. Får försöka lägga mig skapligt så jag inte är som en zombie när väckarklockan ringer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Någon som gör något skoj?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Helgkollen

Post by Geta »

Tycker att det är jobbigt med så många helgdagar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58448
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Helgkollen

Post by Nissegossen »

Aia wrote: 01 Feb 2023, 17:34 Helg eller vardag spelar oftast ingen roll, varje dag är unik och förtjänar uppmärksamhet tycker jag.
Ibland är man inte i form och tar dagen för given eller ännu värre ber den dra åt helvete.
Efter regn kommer sol...Försöker undvika kalendrar och scheman min erfarenhet är att det blir bara stress
och annat skit av det. Vill jag göra lite festligt spelar dagen enligt en almanacka ingen eller liten roll.
Har du rätt i.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Helgkollen

Post by Cosmos »

Gudrun Schyman är vidrig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply