Restauranger och matställen

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

Var inne på Bishop's arms hemsida och blev inte imponerad. Fish & chips har de för 179 kronor. En pastarätt med kyckling för 198 kronor. Räksmörgås för hela 185 kronor. Hutlöst! Det enda intressanta är deras högrevsburgare för 189 kronor. I och för sig serverar de planstek för 289 kronor och det är inte direkt billigt. Då tar jag hellre husets plankstek med ryggbiff, duschessepotatis, bearnaisesås och kryddsmör för 169 kronor på God vän, som stället heter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

Helst vill jag äta bufféer. Finns två kinarestauranger och ett asiatiskt ställe som erbjuder det för en överkomlig summa. Jösses, vad hungrig jag är nu.

Lunchbuffé 100 kr; lunchbuffé weekend 129 kr. Grandbuffé kvällstid 229 kr och 249 kr. Detta på Rose garden.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

Det finns två kinarestauranger i stan. Ett asiatiskt (thai?) ställe i ett varuhus och så Rosegarden på huvudgatan. Alla tillhandahåller bufféer. Rosegarden är min absoluta favorit vad gäller restaurangmat. Ris, nudlar och klyftpotatis erbjuds.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

Jag var inne på Pastasnäckan och ögnade igenom rätterna. Det var all you can eat förr om åren i alla fall. En personal slevar upp maten åt kunderna. Jag var där med två storvuxna vänner och vi tog om och om igen. Till slut sa mannen bakom disken "har ni inte ätit på hela dagen". Vi bara vräkte i oss.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Restauranger och matställen

Post by Fantasio »

Jag gillar mat, men passar inte in på lite finare ställen. Jättedyrt och lite mat. Jag föredrar bufféer då jag är gourmand. Vill äta mig proppmätt och då förslår inte en enda tallrik mat.
Post Reply