Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Min syster vill inte att jag ska köpa mer album på ett tag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag tycker att min syster är för hård med mina pengar. Jag har ju en summa sparad på ett konto, jag vill ta av dem. Vill ha alla Tintinalbum (24 stycken?) och vill ha dem snarast möjligt. Hon kanske mjuknar när hon inser att jag slutat röka och dricka.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12706
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Samlar du på något?

Post by zoegas »

Har du sett Tintin filmerna?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag såg "Tintin och hajsjön" som barn. Sedan såg jag en animerad Tintin-film från 2000-talet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag får köpa Tintin-album för min syster. Det kan bli att beställa i helgen. Nu gör jag ju inte av med så mycket pengar då jag ej röker.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8217
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 02 May 2022, 21:55 Jag får köpa Tintin-album för min syster. Det kan bli att beställa i helgen. Nu gör jag ju inte av med så mycket pengar då jag ej röker.
Jag har alla tecknade Tintin (21 avsnitt) på hårddisken. Säg till om du vill ha dom så skickar jag på nått sätt. Det är på 7-8 GB.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Richard wrote: 03 May 2022, 16:27
Fantasio wrote: 02 May 2022, 21:55 Jag får köpa Tintin-album för min syster. Det kan bli att beställa i helgen. Nu gör jag ju inte av med så mycket pengar då jag ej röker.
Jag har alla tecknade Tintin (21 avsnitt) på hårddisken. Säg till om du vill ha dom så skickar jag på nått sätt. Det är på 7-8 GB.
Tack så mycket. Men vet inte om jag är så förtjust i filmerna. Men ska ha ditt erbjudande i åtanke.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag har skrivit upp fyra album jag vill ha på en lapp. Hoppas jag får beställa alla dem för min syster. Ska bli roligt att läsa dem. Jag har ju i och för sig hämtat hem Tintinalbum från mina föräldrars lägenhet, så jag skulle kunna läsa dem, men jag vill ha alla album i hårdpärm.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag gör en fräckis. Jag beställer album utan att berätta för min syster. Jag köper dem i den ordning de tecknats, fast jag köpte de senaste första inköpstillfället, det var dem de hade inne i bokaffären.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag var på bokhandeln nere på stan och beställde fyra Tintinalbum: "Den svarta ön", "Kung Ottokars spira", "Krabban med guldklorna" och "Den mystiska stjärnan". Sa direkt att jag ville ha hårda pärmar, hoppas det budskapet gick fram och att hon i kassan inte bara beställde första albumet med sådana pärmar.

Nästa vecka är det Tintin-utställning på mötesplatsen och jag fick tjuvkika på lite grejer redan idag. Bland annat månraketen från "Månen tur och retur", över en meter hög.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

När jag fått mina fyra beställda album har jag inte så många kvar att köpa. De är "Enhörningens hemlighet", "Rackham den rödes skatt", "De sju kristallkronorna", "Solens tempel", "Det svarta guldet", "Det hemliga vapnet" och "Koks i lasten".

Jag skulle kunna läsa alla album idag, då mina gamla, sönderlästa tidningar finns i tidskriftssamlare i mitt sovrum. Men det tänker jag inte göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Är det ingen som vill köpa Svenska Mad av mig? Från 70- och 80-tal. Jag vill ha en tia styck för dem. Om man nu får annonsera här.
Post Reply