Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8167
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Jag minns att vi ringde Nintendo-linjen för att få tips om Zelda. Var också med i klubben.

För några år sen köpte jag en mini-Nintendo (SNES) med 30 inbyggda spel för lite nostalgi.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Kul, Richard.

Jag hade inget SMS fått från bokhandeln om att mina seriealbum hade inkommit, men jag gick dit ändå. De hade fått in dem, de fyra Tintin-albumen. Gick loss på något på 700 kronor. Jag har redan läst ett album, "Den svarta ön". Jätteskoj!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Härnäst ska jag köpa "Enhörningens hemlighet" och "Rackham den rödes skatt". Har läst två av de nya albumen redan och kommer att läsa det tredje snart. Säkert det fjärde också.

Tredje albumet är läst. Har bara "Den mystiska stjärnan" kvar att läsa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Idag beställde jag "Enhörningens hemlighet" och "Rackham den rödes skatt". De bör vara framme i mitten av nästa vecka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Eftersom jag inte läst Tintin sedan 80-talet är det mycket jag har glömt. Vill återupptäcka dem i nyskick och i hårdpärmar. Annars har jag alla (?) album i sovrummet. När jag har köpt alla 24 albumen är jag sugen på Spirou och hans vapendragare Fantasio. Tydligen är de senare albumen svåra att få tag i, då försäljningen av seriealbum gått ned och inte många exemplar trycktes.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22926
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Jag har samlat på:

Spelkulor
Star Wars figurer vintage
Hylsor till patroner
Frimärken
Popeye tuggummiförpackningar
Snäckor
Stenar
Klistermärken

Jag funderar på börja samla på vintage Star Wars figurer igen.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 15 May 2022, 22:36 Jag funderar på börja samla på vintage Star Wars figurer igen.
De dockorna är eftertraktade på samlarmarknaden. Hoppas du har turen att råka på några.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22926
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 May 2022, 22:39
Zoidar wrote: 15 May 2022, 22:36 Jag funderar på börja samla på vintage Star Wars figurer igen.
De dockorna är eftertraktade på samlarmarknaden. Hoppas du har turen att råka på några.
De finns på Tradera och Scifi-mässor.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Okej. Låt dem vara kvar i förpackningarna om du vill ha dem i fortsatt mint condition. Kul med Star wars, ju.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8167
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Zoidar wrote: 15 May 2022, 22:36 Jag har samlat på:

Spelkulor
Star Wars figurer vintage
Hylsor till patroner
Frimärken
Popeye tuggummiförpackningar
Snäckor
Stenar
Klistermärken

Jag funderar på börja samla på vintage Star Wars figurer igen.
Patroner samlade jag också på. Brukade cykla upp till F10:s övningsfält o plocka tomhylsor. Sen samlade jag på skarp ammunition innan den blev licenspliktig. Men kunde gå in i vapenaffären o köpa skott för 1 kr st utan något som helst tillstånd. Fick även några flygplansammunition, typ 2 dm höga skott, av en kompis vars pappa jobbade på F10. Vet inte var samlingen tog vägen...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22926
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 16 May 2022, 06:46
Patroner samlade jag också på. Brukade cykla upp till F10:s övningsfält o plocka tomhylsor. Sen samlade jag på skarp ammunition innan den blev licenspliktig. Men kunde gå in i vapenaffären o köpa skott för 1 kr st utan något som helst tillstånd. Fick även några flygplansammunition, typ 2 dm höga skott, av en kompis vars pappa jobbade på F10. Vet inte var samlingen tog vägen...?
Jag var också ute på övningsfälten. En gång hittade vi skarp ammunition. Vi gav den till en militär på området. Han hävdade att det inte var skarp ammunition, men det var det. Han var kanske rädd för skriverier.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag chansar och går till bokhandlaren redan imorgon. Sist beställde jag på en torsdag och hämtade ut albumen på onsdagen veckan efter. Nu beställde jag även denna gång på en torsdag, så kanske har de inkommit i butiken redan på tisdag. Jag pratar om Tintin-album.
Post Reply