Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Har idag beställt "De sju kristallkulorna" och "Solens tempel".
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag har alla häften, utskick från importören Bergsala. Nintendoklubben. De vill jag ha 150 spänn styck för. Har vissa reklamblad kvar, bland annat det för första Zelda. Jag fläskar på och begär 1500 kronor för det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Hoppas mina två seriealbum anländer till bokhandeln idag. Jag är ändå nere på stan när jag går hem från mötesplatsen, så det blir bara en kort omväg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Nej, inga album hade kommit. Jag går tillbaka på måndag och hoppas på att de kommit då. Ska egentligen få ett SMS, men har inte alltid fått det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Albumen har fortfarande inte kommit in. Blir ett besök imorgon också.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

På slutet av original-Viskas existens blev jag lurad av en medlem. Jag skickade ett Nintendo NES och stod för frakten. Denna medlem skickade aldrig några pengar för det och avslutade sitt medlemskap. Fulingar finns där man minst anar det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 30 May 2022, 22:47 På slutet av original-Viskas existens blev jag lurad av en medlem. Jag skickade ett Nintendo NES och stod för frakten. Denna medlem skickade aldrig några pengar för det och avslutade sitt medlemskap. Fulingar finns där man minst anar det.
Det var taskigt gjort. :|
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Mmm, så är det, Zoiddar. Fast det var ju ingen astronomisk summa jag blev blåst på.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 May 2022, 00:22 Mmm, så är det, Zoiddar. Fast det var ju ingen astronomisk summa jag blev blåst på.
Nej, men det är trist oavsett.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 30 May 2022, 22:47 På slutet av original-Viskas existens blev jag lurad av en medlem. Jag skickade ett Nintendo NES och stod för frakten. Denna medlem skickade aldrig några pengar för det och avslutade sitt medlemskap. Fulingar finns där man minst anar det.
Men, fy!

Jag gillar inte att sälja grejer online. Mina 2 senaste telefoner sålde jag till personer i närheten, så de kom o hämtade o betalade samtidigt. Annars vill jag alltid ha betalt innan jag skickar nått. På Blocket finns Blocket-paketet, så att Blocket fungerar som mellanhand för att undvika bedrägerier.

Fast vid en av telefonerna så var det en som var intresserad o undrade om hon kunde betala efter att hon fick den, men jag sa nej, då var hon plötsligt inte intresserad längre.

Annars kan man komma överens om att t.ex betala halva summan först o resten när varan har kommit.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Samlar du på något?

Post by Krokus »

På Tradera betalar köparen först, sedan skickar säljaren varan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Kom aldrig ned till stan idag, så var därför inte inne i bokaffären. Ska dit imorgon o hoppas på att mina två album har kommit då.

I garderoben har jag de två första numren av tidningen Super Power, senare omdöpt till Super Play. De vill jag ha 500 kronor styck för.
Post Reply