Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Jag har fått pappas Svenska MAD från 60-talet. De är lite speciella eftersom jag alltid läste dom när jag var o hälsade på farmor o farfar, så de är som ett minne från dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Kul, Richard. Själv har jag bara ett par, tre stycken 60-talare. Känner du till tidningen Hjälp? Lasse O'Månsson var en av krafterna bakom den tidskriften.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Nä, den har jag inte hört talas om...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Du får googla. "Hjälp tidning".

"HJäLP! var systertidning till Svenska Mad, som O'Månsson också var redaktör för sedan starten i september 1960, men var mer av vuxen- och veckotidningskaraktär. Tidningen HJäLP! var den svenska versionen av den amerikanska skämttidningen HeLP!.

Tidningen innehöll många svenska bidrag av bland andra Hasse Alfredson, Tage Danielsson, Hans Arnold, Sandro Key-Åberg, Bengt Sahlberg, Bertil Pettersson, Beppe Wolgers, Swerre Nygren och Birgitta Andersson, men även internationella namn som exempelvis John Lennon."
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Tyvärr fick jag inte med mig alla seriealbum och -pocketar från mina föräldrars dödsbo. Blev av med alla Don Martin-pocketar och de Avsnoppande svar på dumma frågor-pocketarna. Synd, speciellt Don Martin har alltid varit en favorit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag känner för att gå och rota i mina tidskriftssamlare. Är sugen på Tintin i synnerhet. Men lugnar mig ett tag, vill ju läsa hårdpärmarna först.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Samlar du på något?

Post by zoegas »

Jag blev av med alla mina böcker. Flera hundra krigsböcker. Nu samlar jag inte på nått. Möjligtvis elektroniska prylar. Ljudsystem och sånt. Vr-hjälm och joysticks som ni vet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 08 May 2022, 19:09 Jag blev av med alla mina böcker. Flera hundra krigsböcker. Nu samlar jag inte på nått. Möjligtvis elektroniska prylar. Ljudsystem och sånt. Vr-hjälm och joysticks som ni vet.
Hur förlorade du böckerna, zoegas? Tråkigt hur som helst.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag tackade ja till SMS om när mina böcker är inkomna i butiken. Har inget fått, får vänta en dag till och hoppas på leverans.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag är i besittning av ett medlemskort i Nintendoklubben. Ett sådant såldes för 500 kronor på tradera, men hade ett betydligt högre medlemsnummer än det jag har. Jag släpper det för 800 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Får jag inget SMS imorgon om att mina album kommit in går jag till bokhandeln ändå och frågar efter dem. Det kan ju hända att de glömmer bort att SMS:a mig. Tror det var i torsdags jag gjorde min beställning, så det blir sex dagar imorgon. Det tycker man ska vara nog för mina album att komma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

I ett skåp har jag lite Nintendo-relaterat materiel. Guldklimpen är reklambladet till första Zelda-spelet. Jag har tänkt lägga upp det på Tradera för 1100 kronor. Vad tror ni, får jag napp? Man kan väl lägga ut en vara som man väljer att släppa för en viss summa? Vill inte få bud på en 50-lapp, jag vill ha ordentligt betalt.
Post Reply