Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Mina Nintendogrejer bara samlar damm. Har alla häften från Nintendoklubben och de säljer jag alla på en gång, då för hela 2000 kronor. Får jag inget napp väntar jag tio år och försöker igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Idag har jag köpt "Tintin och hajsjön", den sista jag inte hade. Jag skulle beställa den vid kassan, men damen sa att de hade den inne. Nu har jag bara några svartvita album kvar att köpa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Förmodligen har jag skrivit om seriefiguren Spirou här. Det är hans vapendragare Nicke jag fått mitt nick ifrån: Fantasio på originalspråket. Går man in på Cobolt förlag finns där några Spiroualbum i hårdpärm. Men det är bara dem för mig nya, jag har inte köpt ett album på säkert över 30 år. Jag skulle vilja ha alla album i hårdpärm, inbundna. Serier är ju kul.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag får köpa Gastonalbum skapade av Franquin (tror jag). Detta istället för Spirou, då de verkar vara svåra/omöjliga att få tag i i nyproduktion.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Jag går igenom min frimärkssamling, den är knappt värt nått, men jag säljer den ändå inte (hade kanske fått ett par tusen för den, o det är lite eftersom den är ganska stor (19 album). Frågade lite på Flashback, o han som är mest insatt i frimärken där, sa att han börjat använda sina häften för att skicka brev med, eftersom de knappt är värt nått mer. Men jag ser det som om jag spar ett stycke posthistoria istället.

Frimärkssamlande är en utdöende hobby, knappt någon skickar brev numera, sen internet o e-mail kom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Ja, man förvaltar arvet av svunna tider, Richard. Själv har jag förta Agent X9 till salu och den vill jag ha minst 1000 spänn för. Jag tror jag har frågat om detta förut, men om man lägger upp en vara till försäljning på t ex Tradera, måste man sälja den då?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Samlar du på något?

Post by Leakim97 »

Har en apelsinjuice ifrån juni 2004 och en vaniljvisp sås ifrån 2006
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18522
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Samlar du på något?

Post by Krokus »

Leakim,

Haha, det låter inte så gott! Underligt att förpackningarna inte har vandrat i väg av sig själva.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23099
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Samlar du på något?

Post by Zoidar »

Image
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Kul bild, Zoidar! Jag tror jag behåller det jag tänkt sälja ett tag till. Har svårt att skiljas från mina "klenoder". Men allting har ett pris, antar jag.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12590
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Samlar du på något?

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 26 Aug 2022, 00:47 Ja, man förvaltar arvet av svunna tider, Richard. Själv har jag förta Agent X9 till salu och den vill jag ha minst 1000 spänn för. Jag tror jag har frågat om detta förut, men om man lägger upp en vara till försäljning på t ex Tradera, måste man sälja den då?
Ja, det måste man. Men man kan ha ett utropspris.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag håller på och läser om Tintinalbumen. De tål att läsas om. Vilken tur att jag inspirerades att köpa dem av en i personalen på mötesplatsen.
Post Reply