Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Jag samlar på periodiska systemet... Tyvärr kommer det aldrig att bli komplett.

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Jag blev lurad för ett par år sen. Beställde ett periodiskt system för $69, ca 650 kr. Så skulle det ligga en liten bit i varje fack ingjuten i plasten, men det var bara ett klistermärke på baksidan... Så snopet! :oops:

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Det verkar inte som att mina volymer med Kalle Anka av Carl Barks gått upp i pris, eller ens legat kvar på inköpspriset. Efter min taffliga sökning verkar det som att de (30 stycken) säljs för cirka 15 000 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag har alltid gillat Tintin, har växt upp med albumen om honom. En i personalen på mötesplatsen samlar på Tintin-grejer och han har åter väckt mitt intresse för Tintin. Var ska man vända sig för att åter köpa albumen med Tintin? Jag har nyligen tagit hem mina album från mina föräldrars dödsbo.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

https://www.adlibris.com/se/sok?q=Tintin
Jag vill ha alla album, inklusive Tintin i Sovjet som jag aldrig läst. Överkomliga priser.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Samlar du på något?

Post by Klankedinken »

Skulle vilja bränna en dyr monet tavla..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag köpte tre Tintinalbum, inbundna, på stan idag. "Castafiores juveler", "Plan 714 till Sydney" och "Tintin i Tibet". De hade några andra album som jag köper imorgon. Kommer efter det att höra med bokhandeln om de kan beställa hem resterande album.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag kom hem med albumen och testade att läsa med mina starkare glasögon av två, men det funkade inte. Jag fick gå ned på stan igen och köpa ännu starkare glasögon. Nu har jag så jag kan se att läsa. Kommer att köpa nya album imorgon och någon gång efter det höra om bokhandeln kan beställa hem de album som saknas. Jag blev biten av serier igen när jag hämtade hem album från mina föräldrar.

Jag har nu läst "Tintin i Tibet" och det var inte mycket jag kom ihåg. Ett helfestligt album.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Samlar du på något?

Post by Santina »

Richard wrote: 10 Jan 2022, 12:24 Funderar på att kolla igenom min frimärkssamling o sälja den...
Jag har också en frimärkssamling. Försökte få den värderad en gång men fick höra att den inte var värd nån nämnvärd summa. Samma värderingsman erbjöd sig dock att köpa den för några hundralappar men jag avböjde. Min pappas morfar jobbade på posten och samlade in de flesta, sen har det lagts till i samlingen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Idag köpte jag "Tintin hos gerillan" och "Tintin och alfakonsten". Ska försöka få bokhandeln att beställa hem resterande album.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36657
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Samlar du på något?

Post by memphis »

Jag hade Tintin- figurer när jag var barn. De hade nog varit värda lite pengar idag. Men mina leksaker finns inte kvar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag var inne på Cobolts hemsida, de som ger ut Tintin. Men man måste betala med mobilt bank-ID. Tycker det borde funka med bara bank-ID. Nåja, jag har nu läst klart "Tintin hos gerillan" och den var bra.
Post Reply