Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Må fan ta mig. Jag beställde tre "Tintin i Kongo" från bokhandeln nere på stan. Gjorde det nyligen på nätet. Skickade ett mail till där jag bad dem ändra i min order. Hoppas, hoppas det går igenom. Som det är nu kostade beställningen nästan 900 kronor. Att jag är så himla impulsiv och aldrig dubbelkollar de beställningar jag gör.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag var inne på bokhandeln och pratade med en kvinna i kassan. Det verkade på henne som att min beställning inte nått dem, men de hade fått i alla fall ett mail från mig. Beställde tre album på ort och ställe. "Tintin i Sovjet", Tintin i Kongo" och "Tintin i Amerika".
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Samlar du på något?

Post by wasp »

Fantasio wrote: 10 Mar 2022, 17:01 Jag var inne på bokhandeln och pratade med en kvinna i kassan. Det verkade på henne som att min beställning inte nått dem, men de hade fått i alla fall ett mail från mig. Beställde tre album på ort och ställe. "Tintin i Sovjet", Tintin i Kongo" och "Tintin i Amerika".
En del Tintin album tror jag är svartlistade numera. Koks i lasten, Tintin i Kongo m fl.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

wasp wrote: 11 Mar 2022, 04:31
Fantasio wrote: 10 Mar 2022, 17:01 Jag var inne på bokhandeln och pratade med en kvinna i kassan. Det verkade på henne som att min beställning inte nått dem, men de hade fått i alla fall ett mail från mig. Beställde tre album på ort och ställe. "Tintin i Sovjet", Tintin i Kongo" och "Tintin i Amerika".
En del Tintin album tror jag är svartlistade numera. Koks i lasten, Tintin i Kongo m fl.
Inte svartlistade direkt, men Tintin i Kongo plockades undan på ett bibliotek för det ansågs att det var nidbilder av svarta i den.

Image

Image

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag undrar hur länge jag ska behöva vänta innan mina album kommer. "Tintin i Amerika" är slut, ny upplaga kommer snart ut på marknaden. Den släpps visst den 24:e.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Igår höll jag i första Fantomentidningen, tror den är från 1950. En i personalen på mötesplatsen hade den med sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag är lite av en hoarder och har sparat massor med grejer från barndomen, läs: skräp. Har så svårt att slänga saker. Har ett par Doctor Martens inköpta på Sko-Uno jag tror 1985. De är rejält slitna. Har lite gamla saker som jag skulle kunna sälja.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 13 Mar 2022, 20:28 Jag är lite av en hoarder och har sparat massor med grejer från barndomen, läs: skräp. Har så svårt att slänga saker. Har ett par Doctor Martens inköpta på Sko-Uno jag tror 1985. De är rejält slitna. Har lite gamla saker som jag skulle kunna sälja.
Köpte också Doc Martins från Sko-Uno, 1993. Men tror inte jag har dem kvar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Det blir att gå igenom min serietidningssamling. Vill sälja mina "Gigant" till en i personalen på mötesplatsen. Jag kommer att ta fem spänn styck för dem. Kan lika gärna sälja dem och det till en riktig samlare, då de bara ligger och tar upp plats hemma hos mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag har en kompis jag åter fått kontakt med och han vill köpa Agent X9 av mig. Jag säljer mina 80-talare, 70-talarna behåller jag. Jag tänkte vara fräck och begära tio kronor styck för dem. Det är upp till honom om han vill slanta upp eller inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Idag har jag sålt mina Gigant-serietidningar. 20 stycken för fem kronor styck, det blev en hundring.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Fick mina Tintinalbum idag. "Tintin i Sovjet" och "Tintin i Kongo". Syrrans man köper den jag fick dubblett av.
Post Reply