Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13285
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by amandara »

Aha ok.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Sänker tillbaka till min vanliga dos idag på 16mg Peratsin. Hoppas det funkar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Cosmos »

Japp, stigmata heter det.

Jag har Peratsin men bara 8 mg vilket är nada. Var uppe i 16 mg men då låg koncentrationen för högt i blodet. Jag har ju fler mediciner som höjer nivåerna på andra läkemedel.

Men jag har psykossymptom. Är väldigt paranoid och tror en granne är ute efter mig för att mörda och skada mig. Går och känner på dörrhandtaget hela tiden. På natten när jag vaknar tycker jag att jag ser någon materialiseras ur mörkret. För en vecka sedan ringde han på dörren tre ggr på natten. Två ggr från trappuppgången och en från porttelefonen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 26 Nov 2021, 00:50 Japp, stigmata heter det.

Jag har Peratsin men bara 8 mg vilket är nada. Var uppe i 16 mg men då låg koncentrationen för högt i blodet. Jag har ju fler mediciner som höjer nivåerna på andra läkemedel.

Men jag har psykossymptom. Är väldigt paranoid och tror en granne är ute efter mig för att mörda och skada mig. Går och känner på dörrhandtaget hela tiden. På natten när jag vaknar tycker jag att jag ser någon materialiseras ur mörkret. För en vecka sedan ringde han på dörren tre ggr på natten. Två ggr från trappuppgången och en från porttelefonen.
Det där låter besvärande Cosmos!

På 16mg har jag rätt låg koncentration. Min läkare sa dock att effekten är individuell oavsett koncentration.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Jag fick känslan av att något hemskt ska hända, inte en stark känsla och inte långvarig. Jag har varit rätt nojig senaste tiden också. Tycker faktiskt jag mådde bättre på 18mg än på 16mg.

Jag kanske inte är frisk. Därför jag känner jag jobbar för mycket?

Jag har vaknat med mardrömmar ett par gånger och haft den där känslan av katastrof. Får väl höja dosen till 18mg igen, mot min vilja.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Klankedinken »

Det är bara du som kan välja vad du ska göra.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18735
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Krokus »

Zoidar,

På ett ställe i ditt inlägg skriver du att du mådde bättre på 18mg och på ett annat att du inte vill höja till 18mg. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 10 Dec 2021, 21:10 Zoidar,

På ett ställe i ditt inlägg skriver du att du mådde bättre på 18mg och på ett annat att du inte vill höja till 18mg. 🤔
Jag vill ta så låg dos som möjligt, men vill så klart också må bra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Klankedinken »

Det du säger tyder på att det inte spelar någon roll vilken dos du har utan hur kroppen svarar på den.. Om du "faktiskt" mår bättre på en högre dos så varför inte ha den? Det kanske är så som du säger att du har för låg koncentration för det du behöver?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 11 Dec 2021, 10:44 Det du säger tyder på att det inte spelar någon roll vilken dos du har utan hur kroppen svarar på den.. Om du "faktiskt" mår bättre på en högre dos så varför inte ha den? Det kanske är så som du säger att du har för låg koncentration för det du behöver?
Ja, du kan ha rätt i det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8284
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by wasp »

Zoidar wrote: 14 Oct 2021, 02:05 Fr.o.m. idag (igår 13e okt) har jag gått ner till 20mg för att följa råd från min sjuksköterska. Förhoppningsvis kommer jag inte må sämre.
Vad du flamsar om 8, eller 4mg höjning an Peratsin. Sedan sänker du tillbaka till 16mg. Injektioner vore nog det bästa för dig. Medicinflamsare får ofta det!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Trilafon/perfenazine/peratsin 24mg

Post by Zoidar »

Ok, jag ska sluta flamsa.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply