Tatueringar

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18104
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Tatueringar

Post by Fantasio »

Har du några tatueringar? Vad betyder de för dig? Ångrar du att du tatuerade dig? Jag har fyra tatueringar varav två sitter ihop, så tre då. Jag tatuerade mig runt 94, 95 och har vant mig vid att se dem. Jag mins Ms Tibbs, hon och hennes mamma hade likadan tatuering på samma ställe. Jag skulle vilja tatuera mig på insidan av vänster överarm, men vet inte vilket motiv jag vill ha.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38225
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tatueringar

Post by Geta »

MsTibbs och hennes mamma hade en duva på axeln.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38184
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Fantasio, Vad har du för motiv på dina tatueringar?

Jag har EN tatuering och den vart aldrig ens färdig. Det är ett motiv från en hällristning i Bohuslän som tillskrivs bronsåldern. En man och en kvinna. Som ett sorts yin och yang. Men jag ska täcka över tatueringen med något snyggare. Tänkte mig en fjäril eller en vattensköldpadda.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60538
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Tatueringar

Post by Nissegossen »

Mitt ex var emot tatueringar, jag gick på avenyn en sommardag, mötte en kvinna som för en billig peng gjorde en schablon målning av en liten ros på höger axel när jag kom hem och visade upp den synlig nedanför min kortärmade skjorta, blev hon arg och sade vad har du gjort? En fejk tatuering den går bort när jag tvättar mig. Ta bort den genast. Det tog ett tag efter jag tvättat bort den innan hon lugnat sig efter att den var borta
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38225
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tatueringar

Post by Geta »

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18104
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tatueringar

Post by Fantasio »

memphis wrote: 26 Jun 2021, 19:29 Fantasio, Vad har du för motiv på dina tatueringar?

Jag har EN tatuering och den vart aldrig ens färdig. Det är ett motiv från en hällristning i Bohuslän som tillskrivs bronsåldern. En man och en kvinna. Som ett sorts yin och yang. Men jag ska täcka över tatueringen med något snyggare. Tänkte mig en fjäril eller en vattensköldpadda.
På vänsterarmen har jag en riddare med draget svärd och ett vikingaskepp under den. På höger arm har jag en haj och en tribal som sträcker sig in i armhålan. Stolleprov, men jag ångrar mig inte.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Tatueringar

Post by mopa »

Skulle vilja tatuera mig. En liten drake på armen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38184
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Gör den inte för liten Mopa. Tatueringar blir utsuddade över tid, och små bilder har en tendens att bli grötiga.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Tatueringar

Post by mopa »

Ok bra att veta.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38184
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Kan inte säga att jag ångrar min tatuering men jag tycker inte om den. Visar den inte i onödan. Den sitter på vänster skuldra så jag ser den sällan själv. Den har blivit suddig med tiden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38225
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tatueringar

Post by Geta »

Tatueringar måste bli suddiga med åldern, då skinnet blir sladdrigare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38184
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

De flyter liksom ut med tiden. Konturerna suddas ut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply