Geta kom tillbaka!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10889
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Geta kom tillbaka!

Post by mrsearlgray »

Får hoppas hon kommer tillbaka snart 😭
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22777
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Geta kom tillbaka!

Post by MsTibbs »

Jag vill också ha Geta <3
In a world where you can be anything, be kind.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4315
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Geta kom tillbaka!

Post by yrväder »

Mycket kan man säga men att påstå att Geta är empatisk är lite väl malplacerat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38231
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Geta kom tillbaka!

Post by memphis »

Vi är alla olika i hur vi kommunicerar våra känslor. Tror att Geta har lika mycket empati som någon annan men hon kanske inte skyltar med den så fort hon får chansen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38231
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Geta kom tillbaka!

Post by memphis »

Tror inte att Geta skulle svara på alla inlägg om hon var utan empati. Hon vill att alla ska känna sig sedda.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4315
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Geta kom tillbaka!

Post by yrväder »

Jag är medveten om att det beror på negativa symtom, sen kan ni kalla det vad ni vill.

Empati är inte bara att känna sympati och förståelse det är också att kunna sätta sig in i någons annans situation.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38231
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Geta kom tillbaka!

Post by memphis »

När man bedömmer en människa ska man inte bara iaktta vad personen säger. Det handlar även om vad personen INTE säger. Där kan det finnas mycket omtanke.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24528
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Geta kom tillbaka!

Post by Zoidar »

memphis wrote: 24 May 2022, 20:34 När man bedömmer en människa ska man inte bara iaktta vad personen säger. Det handlar även om vad personen INTE säger. Där kan det finnas mycket omtanke.
Sant!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38231
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Geta kom tillbaka!

Post by memphis »

Är lite allergisk mot ordet empati efter att Pimed härjat på viska så länge. Han pratade gärna om empati i tid och otid. Men han älskade kaos och förvirring. Och han tog gärna fram empatiordet för att ge sken av att han själv hade gott om den varan. När han i själva verket försökte härska genom tyranni. Detta om ordet empati.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38231
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Geta kom tillbaka!

Post by memphis »

När jag tänker på Geta tänker jag på Kejsaren utan kläder. Hon säger ofta det självklara när alla andra tiger. Tråkigt att det gått ännu en dag utan Geta. Hoppas att hon kommer i morgon!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4315
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Geta kom tillbaka!

Post by yrväder »

Geta, din raka kommunikation tillsammans med empati!
Kom tillbaka🌸🌸🌸 följande ord skrev swesanne, så ordet empatisk kom inte från mig , den enda jag sett Geta alltid visa empati är Björk.

Och börja tjata om pimed, har väl inte med historien att göra. Hon var otrevlig mot en ny och den enda anledningen var att han kom från ett annat land inte hade svenskt signum.

Jag lämnar också för ni håller er inte till sanningen utan köper och sväljer er egen skit med hull och hår.

Tack för mig.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60606
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Geta kom tillbaka!

Post by Nissegossen »

Ifråga om Geta är hon rak och det en person kan ha en om punkt och underförstått är att inte peka på den ömma punkten där sätter hon fingret rätt på som gör att personen skriker högt. Hon är bra på sitt sett, men kan med sitt sätt, göra att personer inte längre vill skriva. yrväder lycka till någon annanstans
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply