Cosby släpps fri

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Cosby släpps fri

Post by Zoidar »

https://www.svt.se/kultur/domstol-ogill ... slapps-fri

- Domstolens beslut kommer efter att den amerikanske skådespelaren avtjänat mer än två år av sitt potentiella tre till tio års straff, för att ha drogat och utnyttjat den universitetsanställda Andrea Constand 14 år tidigare.

”Det finns endast en gottgörelse som till fullo kan återställa situationen till 'status quo' för Cosby. Han måste bli frisläppt, och alla framtida åtal på dessa specifika anklagelser måste preskriberas”, skriver rätten i beslutet, enligt BBC.

Den högsta domstolen har också kommit fram till att vittnesmål från personer som varit irrelevanta för målet har påverkat rättegången.

”Cosbys fällande dom och straffpåföljd är upphävda och han är släppt fri.”
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Cosby släpps fri

Post by Geta »

En sådan idol som han var tidigare. Kommer ihåg serien med Cosby som
sändes i TV.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cosby släpps fri

Post by Zoidar »

Frågan är om han var skyldig.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Cosby släpps fri

Post by Krokus »

Svårt att bevisa. Men om han är oskyldig, varför skulle Andrea (offret) hata honom såpass mycket att hon hittar på? Om det inte är ett sexuellt övergrepp, kanske han har gjort något annat, som får henne att vilja anmäla.

Jag tror att han är skyldig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Cosby släpps fri

Post by memphis »

Mitt ex, som är en stor människokännare, sa långt innan detta hände att Bill Cosby var en äcklig jävel. Han sade också att Christian Luuk är pervers på nåt vis, så jag väntar bara på en skandal med Christian Luuk!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cosby släpps fri

Post by Zoidar »

Sex som skulle vara något fint, förstör världen. :cry: Människan verkar vara slav under sin sexuella natur. Det syns väl rätt tydligt när sexindustrin är världens största (?) industri.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13408
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Cosby släpps fri

Post by zoegas »

Man vet inte alltså.. Jag har inte läst mycket om Cosby historian. Men rika brukar ju kunna ducka för straff. Och det var väldigt många som anklaga honom.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Cosby släpps fri

Post by amandara »

Jag är inte slav under mina sexdrifter. Hepp.
Post Reply