Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Löning ...

Post by Krokus »

Låter bra! :thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Löning ...

Post by Cosmos »

Apropå God man, ni som har det, betalar ni denne något per månad? Här i stan betalar man 1.000 lakan iaf.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Det var hutlöst dyrt det!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6891
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Löning ...

Post by Hercules723 »

Ja, det är hutlöst dyrt, det tycker jag borde vara gratis! Precis som en KP är gratis.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Löning ...

Post by Nissegossen »

Cosmos wrote: 26 Jun 2021, 21:20 Apropå God man, ni som har det, betalar ni denne något per månad? Här i stan betalar man 1.000 lakan iaf.
Betalar omkring den summan också, han sökte på min inrådan om handikappersättning för mig, vilket blev i storleksordningen 1000 kr/mån, vilket gör att han betalar sig själv.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Jag som har funderat ibland på god man, det skulle vara skönt att slippa bekymra sig för ekonomin men kostar det 1000kr i månaden kommer det inte på fråga.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Löning ...

Post by Krokus »

Förut var min mamma typ god man åt en väninna, som var mer eller mindre blind pga misskött diabetes.

Jag vet inte riktigt hur det gick till med fakturorna, om hon kanske postade dem till min mamma? Väninnan kanske hade stående överföring till mamma varje månad. Det var ocr-nummerna och bg/pg som väninnan inte såg. Dessutom förstod hon inte hur datorn fungerade.

Tyvärr dog väninnan. Man vet inte exakt av vad, kan ha varit en stroke.

Jag vill inte ha någon god man, speciellt inte om det kostar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6891
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Löning ...

Post by Hercules723 »

Min pappa har erbjudit att vara god man åt mig om jag skulle få problem med ekonomin. Så där kan jag få hjälp om jag vill.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Löning ...

Post by Cosmos »

Hercules723 wrote: 26 Jun 2021, 17:53
Cosmos wrote: 26 Jun 2021, 17:31 Några tusen? Det är mycket pengar. Jag har nu räkningar för 10.000, har fått längre inbetalningsperiod men det hjälper inte mycket. 4.000 kr av dem är restskatt.
Du kan ju alltid göra nåt svartjobb så du kan betala av skulderna. Tvätta pengarna? Eller stjäla cyklar, som du skrev att du gjort en gång. :mrgreen:

Jo tanken har kommit över mig. :D . Men det kostade mig ett år i skyddstillsyn. Jag var tvungen att gå i "terapi" ett år. Skulle jag inte dykt upp hade lilla blå dykt upp hos mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24832
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Vi fortsätter räkna ner. 18 dagar kvar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Tycker månaden går ganska fort, bara man har passerat den sista dagen i månaden, så går det fort sen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24832
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Håller med! Fullt ös medvetslös!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply