Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Jag orkar inte med Facebook. Viska är forumet för mig!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58483
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Facebook

Post by Nissegossen »

Inget Facebook för mig heller, har dessutom inte kvar koden dit. Men det är spärrat, men inte borttaget, har någon skrivit på senare tid, så är det en hacker.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Facebook

Post by Snuttan »

Ja tror folk blandar ihop dem man umgås med o folk dem aldrig ens sett.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Facebook

Post by Richard »

Jag tycker Facebook är bra o smidigt. Jag skrev nyss på Flashback, att jag ibland väljer att stanna hemma o läsa kvantfysik, istället för att gå på festen man är bjuden till. Men håller man på så, så förlorar man ju alla sina vänner...

På Facebook, kan man t.ex skicka en liten "gilla-markering" för att visa att man fortfarande finns. Tycker det är rätt kul med gamla klasskamrater.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Facebook

Post by Koi »

Jag har träffat 99% av mina. Vänner på riktigt.

Lägger i regel inte. Till folk jag inte känner
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Jag fick en vänförfrågan från min barndomsvän NN och den accepterade jag så klart. Har haft honom som Facebook-vän förut, nu är vi åter vänner. Han jobbar på en verksamhet jag kan tänka mig att besöka. Det är bra med Facebook ibland.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Jag har stängt mitt Facebook konto flera gånger. Har därför inte så många " vänner" där nu. Mest släkt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Facebook

Post by Swesanne »

Jag har facebook, men lägger aldrig ut någonting förutom om jag fått till det med kameran. Däremot ser jag hur ”lyckliga” vissa ”vänner” är… pust och stön.. drygt..
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Facebook

Post by Snuttan »

Det var en som la till mig. Och sen tog bort genast. Haha va stört! Va har man gjort denne för ont?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18678
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Funderar på att avinstallera Facebookappen på telefonen. Är rätt less på all reklam och att det sällan händer något kul på Facebook. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23381
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 31 May 2022, 16:27 Funderar på att avinstallera Facebookappen på telefonen. Är rätt less på all reklam och att det sällan händer något kul på Facebook. 🤔
Mår oftast dåligt av gå in på Facebook. Ändå går jag in där då och då. Instagram mår jag sällan dåligt av.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8233
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Facebook

Post by wasp »

Har kontakt med gamla studiekompisar på messenger. De har gjort karriär och jag blev psykiatripatient. Är accepterad ändå!
Post Reply