Regeringskrisen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Men visst finns det problem med invandringen och integrationen. 700 000
invandrare försörjer sig inte själva. Var det så här man tänkte? De skulle
ju rädda välfärden och inte sänka den. Gängkriminaliteten är ett annat
problem.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Regeringskrisen

Post by Zoidar »

Integration är ett jätteproblem. Bara här i huset där jag bor märker jag det. Min granne som är invandrare pratar inte med någon i huset. Jag har försökt prata med henne, men blir max ett "hej'. Förstå mig rätt nu. Min granne är inte alls otrevlig, det är bara det att vi lever i olika "världar".

På folkhögskolan jag gick i arbetade vi i blandade grupper. Men på raster satt alla i sina egna grupper med samma kulturella bakgrund. Så segrerat som det kan bli.

Hur detta ska lösas är förstås en "läppbitare".
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

M och KD apar efter SD. SD var först och bröt ny mark, det ska de ha en eloge för. De är rumsrena nu för tiden. Ett demokratiskt parti som alla andra. Och de har verkligen ögonen på sig och kan inte göra något fel. Som tex Peter Hultgren gjorde när han kallade SD för grisar. (Det är inget fel på grisar) SD skulle aldrig kunna göra det S gör utan att det skulle skapa ramaskri. S är potentaterna av potentaterna. De kommer undan med allt. De är bortskämda och behöver inte skärpa sig. Ingen där nagelfars så som SD nagelfars. Tycker att Jimmie Åkesson är ett under av att vara bra. SD gör ett sjukt bra jobb att föra politik mot så stort motstånd. Och 1/5 av Sveriges befolkning röstar på dem. Ska man spotta på 1/5 av Sveriges befolkning? Det kallas mobbning. Nej oavsett vad man tycker i politiken tycker jag SD gör ett bragdjobb i det motståndet de har. Att orka liksom.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Jimmie Åkesson ser sliten ut. Det kan inte vara lätt att vara så hatad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

Han var ju utbränd ett tag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Det verkar vara svårt för många att förstå att vi måste få ha en opposition
i Sverige för att demokratin ska fungera.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

Geta wrote: 03 Jul 2021, 12:50 Jimmie Åkesson ser sliten ut. Det kan inte vara lätt att vara så hatad.
Stefan Löfven är väl inte heller så omtyckt just nu?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Det går dåligt för Annie Lööf också. Nooshi Dagostar för vänsterpartiet
är däremot en ny lysande stjärna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

Mm, ett extraval skulle nog bli en rysare för flera.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Kanske främst för miljöpartiet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

Jag hoppas det blir omval. Det är mest rättvist mot Sveriges befolkning. Att alla får säga sitt i läget just nu. Det var någon som skrev att regeringen behöver byta befolkning. Det verkar ju nästan så.
Post Reply