Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61098
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nissegossen »

Och ja, Geta bland första de gjorde var att mäta trycket i ögonen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Oj. Det lät ju inte så bra Nisse. Men syfilis har du väl ändå inte? Hoppas att behandlingen hjälper och du blir frisk snart!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

amandara wrote: 13 Jul 2022, 14:46 Processar. Köpen jag gjort. Om de var bra eller. Eller om jag ska skicka tillbaka dem. Är de värda sin cash? De är lite tant-punkiga. Vill jag ha det? Kan jag tänka mig att sticka ut eller vill jag hålla mig mer main stream? Fast det är nog att sticka ut på fel sätt, för just mig. Eller? Jag vet faktiskt inte. Jag lyssnar efter min intuition. Säger behåll. Färg är punk. Men jag vet ändå inte. Det är pengar. Sura pengar.
Vad köpte du för nåt punkigt? :)
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Geta wrote: 13 Jul 2022, 16:19 Satt på balkongen och mediterade. Sedan jag gick kurser i zen meditation
för 40 år sedan gör jag det ofta.
Att meditera, vilket jag utövat väldigt mycket, triggar tyvärr mig mot psykoshållet
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Nissegossen wrote: 13 Jul 2022, 16:29 Har nyss kommit hem. Har kraftig infektion i bägge ögonen, Irit kallade sköterskan det när han tittade på mina ögon före ögonläkaren https://www.praktiskmedicin.se/sjukdoma ... bagshinne/

Fick gå till labb och ta blodprover, förutom bokstavskombinationer testar de mig mot Borelia och Syfilis och hämtade ut droppar i ögonen varje timme tills 20.00 då jag tar natt medicinen och i morgon varje timme tills jag kommer tillbaka till ögonläkare kl 13.00 i morgon. Kom idag en timme före den tid jag fått till idag. Sköterskan tog mig nästan direkt och jag fick först sitta i korridoren där det stod en ögonapparat, sedan in på ett läkarrum där sköterskan tittade nogrannare, fick sedan i samma rum sitta en liten stund innan ögonläkaren kom droppade droppar i vänster öga, som ju är rött så det är synligt att det är något med vänster öga. Han hämtade en annan läkare

När de var klara fick jag tre papper en med återbesökstid i morgon för att se hur jag svarar på dropparna och de har sett om jag har någon underliggande sjukdom.
Sedan en lapp till fotografering han sade, väldig massa bilder på dig sade han. Först i ett rum sedan till ett annat med en annan apparat.

Sedan en lapp till labb där de testar mot Borelia och ett mot syfilis, såg när jag kavlade upp armarna att jag fått röda utslag på armen. Jag sade du får sticka på vilken arm du vill hon valde högerarmen hon ville sticka i en annan ven på mig jag pekade rätt på armveckets centrum den är stor och om du är van är den den bästa.

Sedan apoteket och hämta medicin. Sedan hem. Det första nu är laga mat och öppna den öl jag hämtade i kylen innan viska. Är redogörelsen godkänd?
Lycka till!! Hoppas det inte är allvarligt
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

memphis wrote: 13 Jul 2022, 16:32 Oj. Det lät ju inte så bra Nisse. Men syfilis har du väl ändå inte? Hoppas att behandlingen hjälper och du blir frisk snart!
Det verkar vara något komplicerat, Nissegossen. Det vore en sensation om du
har syfilis.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad gör du just nu?

Post by Zoidar »

Usch då Nisse! Hoppas det löser sig!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25882
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Leakim97 »

Nisse hoppas att allt ordnar sig.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Nissegossen wrote: 13 Jul 2022, 16:29 Har nyss kommit hem. Har kraftig infektion i bägge ögonen, Irit kallade sköterskan det när han tittade på mina ögon före ögonläkaren https://www.praktiskmedicin.se/sjukdoma ... bagshinne/

Fick gå till labb och ta blodprover, förutom bokstavskombinationer testar de mig mot Borelia och Syfilis och hämtade ut droppar i ögonen varje timme tills 20.00 då jag tar natt medicinen och i morgon varje timme tills jag kommer tillbaka till ögonläkare kl 13.00 i morgon. Kom idag en timme före den tid jag fått till idag. Sköterskan tog mig nästan direkt och jag fick först sitta i korridoren där det stod en ögonapparat, sedan in på ett läkarrum där sköterskan tittade nogrannare, fick sedan i samma rum sitta en liten stund innan ögonläkaren kom droppade droppar i vänster öga, som ju är rött så det är synligt att det är något med vänster öga. Han hämtade en annan läkare

När de var klara fick jag tre papper en med återbesökstid i morgon för att se hur jag svarar på dropparna och de har sett om jag har någon underliggande sjukdom.
Sedan en lapp till fotografering han sade, väldig massa bilder på dig sade han. Först i ett rum sedan till ett annat med en annan apparat.

Sedan en lapp till labb där de testar mot Borelia och ett mot syfilis, såg när jag kavlade upp armarna att jag fått röda utslag på armen. Jag sade du får sticka på vilken arm du vill hon valde högerarmen hon ville sticka i en annan ven på mig jag pekade rätt på armveckets centrum den är stor och om du är van är den den bästa.

Sedan apoteket och hämta medicin. Sedan hem. Det första nu är laga mat och öppna den öl jag hämtade i kylen innan viska. Är redogörelsen godkänd?
Bra att du kollar upp med vården. Hoppas det blir bra!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Swesanne wrote: 13 Jul 2022, 16:34
amandara wrote: 13 Jul 2022, 14:46 Processar. Köpen jag gjort. Om de var bra eller. Eller om jag ska skicka tillbaka dem. Är de värda sin cash? De är lite tant-punkiga. Vill jag ha det? Kan jag tänka mig att sticka ut eller vill jag hålla mig mer main stream? Fast det är nog att sticka ut på fel sätt, för just mig. Eller? Jag vet faktiskt inte. Jag lyssnar efter min intuition. Säger behåll. Färg är punk. Men jag vet ändå inte. Det är pengar. Sura pengar.
Vad köpte du för nåt punkigt? :)
Röd vindruva mot rosa prickar. Känns rätt spejsat. Jag var lite lullig på öl när jag tyckte att jag gjorde världens bästa grej och la beställning på en rea grej. Eftertankens kranka blekhet. Det kanske inte var lika bra som jag tänkte. Irl.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad gör du just nu?

Post by Krokus »

Krya på dig, Nisse! Bra att ögonvården tog dig på allvar!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad gör du just nu?

Post by MsTibbs »

Funderar på hur man tecknar bilar med tusch
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply