De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37000
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: De symptom vi har/har haft

Post by memphis »

Har för mig att Fantadio pratat om spårvagnar förut. Att han skulle kliva på och säga att han hade en bomb. Ingen bra idé i alla fall. Då blir det nog inte PIVA utan rättspsyk.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Klankedinken »

Jag har trott att jag konkurrerade med stans "druglord" och att han var den onde och jag var den gode fast han fick alla brudar... Det konstiga var att jag aldrig pratade med någon om det eller fick nys om det.. Det var mer som att min fantasi fick spela ut sig på verkligheten och allt jag trodde blev sant, oavsett vad som faktiskt hände..

En annan grej var att jag trodde jag betedde mig fel och gick över "sociala gränser" vilket gjorde att affärerna där jag handlade skickade ut polisen som scout för att se vad jag hade för mig.. Dom kom aldrig fram utan dom åkte mest förbi och då tänkte jag att dom visste vad jag höll på med..

Hade lite andra konstiga småföreställningar också om olika saker.. Mycket sexuellt och sånt som jag inte tänker nämna..
Nu med 148 mg latuda så har det mesta försvunnit och mycket mer än vad det gjorde med 15 mg zyprexa som jag blev så fet på... Latudan är jag helt viktneutral på!
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3379
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Nobel »

Har också sexuella inslag i mina psykoser. Trodde till exempel att en tjej jag träffat en tid var involverad i en organisation som tvingade henne att sälja sig. Att organisationen var en del av ett pedofilnätverk, och många andra saker jag helst inte går in på i detalj. Skäms fortfarande över knasig tankar - trots att jag inte borde det.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Klankedinken »

Nobel wrote: 19 Jul 2021, 20:43 Har också sexuella inslag i mina psykoser. Trodde till exempel att en tjej jag träffat en tid var involverad i en organisation som tvingade henne att sälja sig. Att organisationen var en del av ett pedofilnätverk, och många andra saker jag helst inte går in på i detalj. Skäms fortfarande över knasig tankar - trots att jag inte borde det.
Det sexuella är inget jag pratar om.. Det är för fullt, folk blir besvärade över att jag har såna föreställningar.. Jag har berättat för min mamma och pappa men inga fler. Att prata om pedofili, våldtäkter och misshandel är inget man vill göra. Det är för stor risk att folk missuppfattar det och man hamnar under bordet..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag har befallde röster som säger åt mig att göra dumma saker
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Är du inte medicinerad mot sånt, Fantasio?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jo.Har fått höjd dos Clozapine.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Aaargh! Hör hur de kallar på mig. Lockar. Jag ska inte lyssna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Har mycket röster. Undrar ibland om det är demoner.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13286
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Vila där du är nu. Du är bland de bästa proffsen vi har.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag hade stora besvär av imperativa röster. Fick nya uppdrag nästan dagligen och trodde att min oförmåga att genomföra dem drabbade mina nära och kära.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Råttorna äter mina tankar.
Post Reply