Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

zoegas wrote: 28 Jan 2023, 16:34
Hercules723 wrote: 28 Jan 2023, 13:31 Jag hade varit på innebandy-läger i Norge och missat bussen hem. Jag tog en skolbuss och hoppade av mitt i ingenstans. Där gick jag till en byggnad för att ringa på taxi, men en knasig sekt som ägde den byggnaden och där blev jag fast i årtal.
Det låter som en sanndröm :D
Isf Zoidar eller möjligtvis MsTobbs som kommer att bli indragen i sekt.
Jag träffar aldrig folk alls, så att jag blir med i en sekt är helt och hållet uteslutet. :P
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1714
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde att en lila orm bet mig i foten. Jag lirkade loss huvudet och hytte med pekfingret och sa "Njet, njet!".

Senare drömde jag att det kom fler, lila, ormar. Då hade jag en stor trädgårdssax, en sekatör, som jag använde för att knipsa av ormhuvuden. "Det där är pappa Ta" sa någon och pekade på ett ormhuvud. Bredvid låg ett mindre huvud, kanske Ta:s son...
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12267
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag var intagen på nån rättspsyk. Det var en mörk, hemsk fängelsehåla. Där var massor med svarta löss som kräla på en. Jag hade en kompis där som gjorde vad hon kunde för att lura systemet. Och hjälpte mig. Men när hon blev utskriven, var jag fast i den där smutsiga hålan. Jobbig dröm.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Jag drömde att jag hade flera gamla tv-spel i frysen. Jag åkte även buss och hade glömt byxorna hemma.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Ok, haha. Jag minns inte någon dröm inatt...
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Cosmos »

Drömmer väldigt mycket men kommer sällan ihåg dem. För många år sedan var jag med i en drömgrupp och då skrev jag ner dem när jag vaknade. Jäklar, vilka drömmar jag hade. Helt sjuka.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde om UFO:n. Jag gömde mig i en tunnel och slapp därmed bli kidnappad.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde om zombier i natt. Jag hade en stor skruvmejsel som vapen. Zoidar var med på ett hörn, kommer inte riktigt ihåg i vilket sammanhang.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 09 Feb 2023, 11:10 Drömde om zombier i natt. Jag hade en stor skruvmejsel som vapen. Zoidar var med på ett hörn, kommer inte riktigt ihåg i vilket sammanhang.
Hoppas jag var till nytta i kampen mot zombierna.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag drömde att det fanns en stor stock/påle med utkarvade mönster som man använde för att bygga en flotte med. De andra stockarna i flotten var smalare så pålen hade man i mitten. Pålen hette självmordspålen och skyddade användaren från mörka tankar. Man använde rep för att fästa stockarna med pålen.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Somnade om en liten stund. Hann innan jag vaknade igen drömma att jag skulle skära av mig benen under knät. Skar med en brödkniv runt vänster benet. Gjorde ont som fan. Sen när jag tittade började det komma tjockt levrat blod ur såret.

Nån som är bra på att tolka drömmar?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde mycket i natt. Dels var jag och Richard ett par. Sedan var jag och brorsan i en stuga i fjällen. När vi skulle åka hem igen ville han inte städa. Jag fick städa hela stugan själv. Jag blev ledsen och började gråta.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply