Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Cosmos »

zoegas wrote: 29 Jan 2023, 09:34 Jag drömde jag var intagen på nån rättspsyk. Det var en mörk, hemsk fängelsehåla. Där var massor med svarta löss sokräla på en. Jag hade en kompis där som gjorde vad hon kunde för att lura systemet. Och hjälpte mig. Men när hon blev utskriven, var jag fast i den där smutsiga hålan. Jobbig dröm.
När jag var liten hade jag en dröm om att jag kom utifrån var rädd och ville in till tryggheten. Men när jag kom till dörren öppnades brevlu kan och en grön orm ringlade sig ut. Efter den kom flera. Jag rusade ut i panik till den skrämmande omgivningen igen. Det var bättre än ormarna .
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1713
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Jag hade en ganska söt dröm: satt på en tenta i fysik och tyckte den var tung. Lämnade salen och gick och köpte choklad. Då kom läraren och sa "Första varningen!". Nåja, jag gick tillbaka till tentan och då var salen sprängd. Ja, den var stängd, men kallades sprängd i drömmen. Fast, det var grannsalen som stängt. Min tenta kunde jag återgå till.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt drömde jag att Emilia Clarke (en skådespelare) hade gjort ett vin, som jag tyckte var jättegott.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag drömde att en tam brunbjörn bet mig i handen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

För några nätter sedan drömde jag att min ena bror blev paranoid. Minns inte vem, som enligt honom, var ute efter honom, men jag trodde på honom och gömde mig i en hiss.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade jag och valpen tagit tåget norrut för att hälsa på Memphis. Hon hade köpt blekmedel till håret eftersom hon ville bli blond.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Igår natt drömde jag om mitt barndomshem. Jag dammsög. Inte så spännande.

I natt drömde jag om tv-serien Desperate Housewives. Fast det var egentligen en kombination mellan Desperate Housewives och The last kingdom. Dessutom använde jag Revaxör i näsan. :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1713
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Jag drömde att jag körde brandbil. Har ju inte körkort för tung lastbil, men har kört såna i lumpen. Satt i en stillastående brandbil när den plötsligt började skena! Jag satt närmast ratten och satte mig vid den för att göra resan säker. Det gick bra att köra. Letade en stund efter hur man aktiverar blåljusen och sirenen, men hittade inte det, suck. Fick bli en vanlig körning.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

Jag drömde att jag skulle göra lumpen. Har aldrig gjort det, fick åka hem från mönstringen bara för jag kryssade i rutan "Har du haft kontakt med psykiatrin?"
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde jag bodde på hotell i Asien, möjligtvis Thailand. Bjöd in ett par jag träffat. Mannen sa till sin tjej att han skulle ta en nyckelbricka till hotellet. Det skulle finnas tre. När de gått undrade jag varför jag inte hindrat honom. Jag anmälde på hotellet att han tagit en nyckel och gav dem numret till honom. Eftersom han redan åkt till Sverige skulle de skicka ett brev till honom. Jag frågade om det skulle kosta mig något om han inte lämnade tillbaka nyckeln. Svaret var nej. Men en anställd mumlade om att det skulle bli dyrt för hotellet. Jag tittade i lådan i mitt rum och där fanns alla tre nycklarna. Tydligen hade mannen inte tagit nyckeln. De förra hyresgästerna hade lämnat rummet ostädat så jag städade upp efter dem. De hade lämna kvar kläder m.m.

Sen hade jag en dröm om att vi skulle bada. Jag visste en hemlig plats i en sjö i skogen där ett skepp var begravt. Vi badade där. Där fanns stora fiskar och jag var rädd att bli biten. Min bror hade med sig fiskspö och fick sannolikt en jättefisk på kroken. Men fisken tog slut på tråden i fiskrullen. Då kom min kompis med en ny starkare tråd. Någon fisk blev det aldrig dock. Jag var mest rädd att fisken skulle dra ner min kompis i vattnet.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag på restaurang med flera andra. Jag fick ingen meny för mat, utan enbart för dricka. Jag beställde drinkar istället för mat och blev full.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Drömde att jag var med min systerson på akuten med ett sår på benet som behövde sys. När jag tittade på mina ben hade jag som stora ovala brännmärken på båda benen. Blev arg på två kollegor som åkte kryssning på finlandsbåt de hade låst dörren till mitt rum på sjukhuset. Där inne fanns kattlådan som jag behövde gå på.
Post Reply