De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Inwatto wrote: 07 Mar 2023, 18:38
Fantasio wrote: 07 Mar 2023, 18:26 Jag vet att det låter konstigt, men jag kan inte släppa tanken på att jag påverkar vädret. Jag mår dåligt och då blir vädret ofta dåligt. Kan inte skaka av mig denna känsla/vanföreställning. Men tänk om det är sant.
Någon korrelation mellan mående och vädret finns det. Men, det är nog snarare så att vädret påverkar hur du mår. Lufttrycket sjunker ju redan timmar innan det blir dåligt väder och det känner man säkert.
Tack för din input. Det där med lufttrycket har jag inte tänkt på förut.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

amandara wrote: 04 Oct 2022, 18:49 Jag kan känna att det finns saker i verkligheten som är som riktade mot mig. Att det är repor på bordet - sannolikt Loppan men jag kan känna att någon granne går in och sabbar. Nu vet jag i mitt logiska sinne att det är så - jag har inga sådana grannar. Men det kan uppträda tillfällen då jag tror att någon gått in i min lägenhet och sabbat. För det har hänt. Men nu vet jag att det inte händer. Men den känslan. Den otryggheten. Som de gav mig. Som gjorde det där.
Jag har det idag. Det försvinner saker, allt ifrån trosor till dricksglas. Och en gammal dator i en kökslåda försvann spårlöst, likaså en ryggsäck jag aldrig hittade. Jag är övertygad om att en granne går in och stjäl saker. Jag har sett brytmärken på dörrkarmen och mitt i natten händer det att jag hör hur någon försöker ta sig in. Han känner på dörrhandtaget och drar och skakar.

Jag tror mig veta att det är en stor arabfamilj som ligger bakom. De är föraktfulla mot mig som svensk och alla kvinnor har sjal. Kan ingen svenska. De hade en liten raskatt som de förstörde totalt. Hon blev galen och de avlivade väl henne, förmodligen själva. Usch, mitt hjärta går sönder när jag tänker på den lilla kraken som de släppte ut vind för våg. Till slut gick hon omkring och bara skrek.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Morsan stal min svarta haglöfsrygga. Hon gjorde det med flit, planerat och utstuderat. Bara snodde den där, den hängde innanför dörren. Lömskt beteende tycker jag. Hon är lömsk hela hon. Bryr sig inte i själen om familjen utan är mest intresserad av att få ut den. Osportsligt beteende.

Jag vill ha brorsan till teamet. Han får svälja viss stolthet för att hugga i och dra. Det är nu det behövs.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Tack Cosmos för input.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Nej hon skrek bara en gång. Det var ett isande vrål. Sen kom det härmskrik. Men de nådde aldrig igenom.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

amandara wrote: 09 Mar 2023, 19:26 Morsan stal min svarta haglöfsrygga. Hon gjorde det med flit, planerat och utstuderat. Bara snodde den där, den hängde innanför dörren. Lömskt beteende tycker jag. Hon är lömsk hela hon. Bryr sig inte i själen om familjen utan är mest intresserad av att få ut den. Osportsligt beteende.

Jag vill ha brorsan till teamet. Han får svälja viss stolthet för att hugga i och dra. Det är nu det behövs.
Usch, låter gräsligt. Och henne fick du dras med hela din uppväxt och även nu!
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Cosmos wrote: 09 Mar 2023, 22:17
amandara wrote: 09 Mar 2023, 19:26 Morsan stal min svarta haglöfsrygga. Hon gjorde det med flit, planerat och utstuderat. Bara snodde den där, den hängde innanför dörren. Lömskt beteende tycker jag. Hon är lömsk hela hon. Bryr sig inte i själen om familjen utan är mest intresserad av att få ut den. Osportsligt beteende.

Jag vill ha brorsan till teamet. Han får svälja viss stolthet för att hugga i och dra. Det är nu det behövs.
Usch, låter gräsligt. Och henne fick du dras med hela din uppväxt och även nu!
Nä nu skiter jag i henne. Hon har det bra med pengar och vänner - hon klarar sig. Men hon har varit ett ok att bära genom livet. Blytung he he.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

M ljud o musik.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Återigen hat en kändis gått bort när jag är inlagd Denna gång Ingvar 1Hirdwall eller vad chan hette.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Han med stödkragen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: De symptom vi har/har haft

Post by memphis »

Jag som sällan har hörselhalllisar hade en igår. Det pep från ett hörn i lägenheten. Jag hörde klart och tydligt hur det pep från nåt elektroniskt, men det var inget där.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Krokus »

Igår kväll var första gången på länge som jag kände paranoia eller stark rädsla. När jag var ute med valpen på kvällen (runt 20-tiden) såg jag en tonårskille med elsparkcykel, som stirrade på mig. Han försvann en stund och dök sedan upp bakom mig. Fortfarande stirrade han på mig.

Tankar som dök upp direkt var "han kommer att råna mig", "han vill ta reda på var jag bor och sedan klottra på min dörr" och "eller så vill han tala om för resten av gänget om var jag bor och sedan vänta på mig nästa gång jag går ut, för att misshandla mig".

När jag närmade mig mitt hem, såg jag omkring mig för att se om han fortfarande följde efter. Jag såg honom inte. Men jag låste dörren fort och larmade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply