Mobiltelefoner

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mobiltelefoner

Post by Krokus »

Cosmos,

Har du glömt läsa mailen? 999+
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Mobiltelefoner

Post by Cosmos »

Hehehe, det är alla skräpmail. Jag orkar inte ta bort dem. Min Inkorg sköter jag.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Det är lätt att byta @adress. Gratis. Skapa en först och skicka en adressändring till de föetag du bryr dig om. Och de privatmänniskor . det ät bara att exportera alla adresser med ett knapptryck din gamla epost. På den nya mailen skickar du masmail om ändringen om address. För många mail har hamnat fel i katalog bland de tusen... Sen kan du sluta använda din gamla mailadress, skapa en till mailadrees som du använder för nätshopp och allt annat som man inte bryr sig så mycket om. Det går att samordna mailprogrammen till att hantera två mail adresser och fler. Finns inbygt i telefonen.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Nä, jag var inte påverkad när jag skrev det 😂

Ha två mailadresser. En för viktiga saker och det andra för skräp som konton på webbplatser. Då missar man inget.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61092
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mobiltelefoner

Post by Nissegossen »

Vad har du för mail adress då? Vill du svara på PM så gör det. Papperet med ditt namn och adress skall ligga i röran här, får köpa adressbok det är en massa lösa lappar jag har här.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Jag har ställt in att använda gester istället. De där tre knapparna nederst är idiotiska. Nu ska jag bara hitta ett keyboard som klarar min autism med så
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mobiltelefoner

Post by Fantasio »

Jag vill kunna ladda upp bilder till min dator, men vet inte hur man gör. Jag tog bild på rökrummet på PIVA och på mitt påvra rum. Man får inte fota på avdelningen, men jag kom undan med det. Ingen person syntes på bilderna.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Enklast är at ha en molntjänst. En hårddisk på internet som man kan komma åt med både datorn och mobilen. Så kan man ha det så att bilder man tar laddas upp automatiskt till molnet. Du har nog sett onedrive på Windows eller Google drive. Det bör redan vara något liknande i din telefon aktiverat.

Ett annat sätt är att skicka ett e-mail till sig själv och bifoga bilderna.

Sitter du vid datorn så stoppa i usb sladden från telefonen och följ instruktionerna för att importera bilderna.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mobiltelefoner

Post by Fantasio »

Tack för svar.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Nu är jag färdig med första sidan. Jag vill säga att nästa mobil jag köper kommer vara en med Google play.. Kanske jag kan roota den? Google måste äga 99 procent av Marknaden och därmed 99 procent av tillgängliga programen.

Image
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mobiltelefoner

Post by zoegas »

Flik 2

Image

Nyhetsfliken

Image
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mobiltelefoner

Post by Richard »

Hittade ett litet program som sparar rutten när man är ute o kör/cyklar/går...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply