Jag känner.

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag känner.

Post by Zoidar »

Låter som ni har en fin relation. :)
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag känner.

Post by Nobel »

Nu känner jag att vi har nått en punkt där jag måste bestämma mig för om vi ska fortsätta dejta eller om vi ska fortsätta som vänner.

Talar för att fortsätta dejta:
Hon accepterar mig för den jag är och förstår min psykiska ohälsa.
Jag är kär. Jag känner sällan såhär.
Livet känns som ett äventyr när vi är tillsammans och vi skrattar mycket tillsammans, istället för att ha en grå och tråkig vardag.
Hon är givmild och snäll och i många fall väldigt lyhörd till mina behov.

Talar för att fortsätta som vänner:
Drogliberal och rör sig (i mina ögon) i farliga kretsar och det triggar mina psykosrädslor.
Självskadar/suicidtankar, hur mycket tid kommer vi att ha tillsammans i det långa hela?
Jag har psykisk ohälsa, och ibland undrar jag hur en blind ska kunna leda en annan blind.
Hon har svårt för att förstå vad trygghet kan vara, anser jag.

Dessutom berättade jag om detta för min mamma som förslog att det vore bäst om vi fortsatte att träffas som vänner så att jag inte får psykos igen. Hon sa även att hon söttar mig i hur jag än väljer att göra. Jag lyssnar ofta på mammas råd eftersom att hon i många fall har gett mig bra råd.

Jag har tänkt mycket på detta de senaste dagarna och jag vill ha henne i mitt liv på ett eller annat sätt, men att det kanske är bäst att fortsätta som vänner även om jag känner romantiska känslor emot henne.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag känner.

Post by Nobel »

Har Viska några kloka tankar?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jag känner.

Post by zoegas »

Din undersökning sade 3/20. Det växer inte på träd.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jag känner.

Post by Klankedinken »

När man är kär så slutar man inte och kämpar..
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag känner.

Post by Krokus »

Nobel wrote: 08 May 2023, 17:25 Självskadar/suicidtankar, hur mycket tid kommer vi att ha tillsammans i det långa hela?
Vill hon må bättre? Är hon villig att ta emot hjälp från vården? Tyvärr brukar man behöva tjata och överdriva för att få rätt hjälp.

Förut hade jag en pojkvän som tog sitt liv. Han missbrukade/självmedicinerade och hade Aspergers syndrom. Föll mellan stolarna helt enkelt.

Ibland ångrar jag att vi var ett par, för varje gång han var ensam var jag orolig för att jag skulle komma hem (till honom) och hitta honom död. Det tog väldigt mycket energi.

Därmed INTE sagt att ni kommer gå samma öde till mötes!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag känner.

Post by Zoidar »

Jättesvårt att ge tips. Vet du vad hon vill? Eller vad tror du hon vill?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag känner.

Post by Nobel »

Efter ett tufft och konstruktivt samtal igår så kom vi fram till att vi ska sluta att dejta varandra. Efter att hon sagt att hon älskar mig så sade hon att hon kanske ville fortsätta vara vänner även om vi slutar att dejta, något jag blev glad över. Hon har tillfört mycket glädje till mitt liv och hjälpt mig att stärka självförtroende och självkänsla. Hon är fin, men jag tror att vi har vissa grundvärderingar där vi har helt olika syn och det skapar för mycket friktion.

Vi ska träffas idag och hon ska hämta sina saker. Vi kommer nog att prata då också och vi får se i vilken överenskommelse vi landar i.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag känner.

Post by Krokus »

Lycka till! ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Fan - jag blir så jäääla jäääla stressad av att dejta!!! Urk. Men jag peppar mig med att det kan leda till något bra.?
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Fan är han rolig? Eller är han bara dum?
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Fan jag pallar inte sånt här. Drama. Jag är I fett underläge. Han kan bjuda till, och inte vara så satans snål med ord. Jag känner honom inte ens. Bjud till för fan.
Post Reply