Cisordinol

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jodå, jag kom ihåg att ta min injektion idag. Fick komma in rätt snart o slapp att sitta som på nålar (pun intended).
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Denna torsdag är det dags för injektionen. Den ska jag nog komma ihåg att ta. Bra det, för då är jag på mötesplatsen innan klockan elva om jag får injektionen runt klockan tio på morgonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Imorgon har jag ställt klockan på cirka halv tio. Ska få min injektion mellan klockan tio och tolv. Ruttet av mottagningen att stänga receptionen när det är besökare där. Det finns en terminal man kan logga in på, men har inte fått någon bekräftelse att något hänt via den. Jag brukar gå fram till luckan och knacka på om det sitter någon latmask där bakom. Passar det inte så skiter jag i att ta min spruta. Man ska inte behöva stånga sig blodig mot regionen. Ska jag behöva hota mig till injektionen?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag kom aldrig iväg för sprutan imorse. Får ta den imorgon, det blir ett par timmar innan boendestödet kommer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Imorse kom jag upp och iväg till mottagningen för min injektion. Behövde inte vänta speciellt länge innan jag blev betjänad. Fick ingen kommentar om att jag var en dag försenad. Nu måste jag bara ta mitt blodprov för mitt Clozapine.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag testade att ringa min kontaktperson om min nästa injektion. Kunde inte minnas vilken vecka detvar jag tog den. Inget svar. Ringde då en annan kvinna som är kp åt min kompis och vilken jag fick telefonnumret till av min ordinarie kp. Telefonsvararen gick igång o sa att vederbörande var på semester. Ser i denna tråd att det är två veckor sedan sprutan och dags igen på torsdag. Tack till mig själv för påminnelsen.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Cisordinol

Post by yrväder »

Bra gjort Fantasio, det klura du ut själv. Kan vara bra att läsa gammal skåpmat ibland och datum får man på köpet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Visst bommade jag min injektion denna torsdag också. Stängde bara av alarmklockan och sov vidare. Imorgon måste jag iväg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Sjuksköterskan som gav mig injektionen känner jag. Hon sa inget om att jag var en dag försen trots att hon skrivit det i journalen. Hon fick mig att lova att ta mitt blodprov i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Nu på torsdag den 17:e har jag injektion. Lustigt, det känns inte som det var förrförra veckan jag fick den. Tur jag har denna tråd att läsa i. Injektion och blodprov, det måste bli av.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Den sista augusti är det dags för injektion igen. Får inte glömma det eller försova mig. Måste i säng snart.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Som vanligt hade inte mottagningen receptionen öppen, men bemannad. Trycker på två knappar för att bli insläppt, sedan ligger enheten på fjärde våningen. Fick ögonkontakt med kvinnan bakom luckan och snart nog kom sjukskötaren. Det är lite av ett vågspel om man ska få sin injektion eller ej. Hur svårt kan det vara att ha öppet när det dräller av patienter?
Post Reply