Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Klankedinken wrote: 25 May 2023, 22:42 Ibland när man redan har oro och ångest som du har haft länge fantasio så känns det som att världen är påväg att rämna. Att du har oro är ett tecken på att du behöver medicin och att du bör undvika alkohol då den förvärrar ångesten..

Jag är ledsen och säga det men du sköter inte om dig särskilt väl.
Du har helt rätt. Jag dricker starköl ikväll och det är bara ett ögonblick av boost. Jag har fått nog av dödsfall.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Akutenheten

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 25 May 2023, 22:52
Klankedinken wrote: 25 May 2023, 22:42 Ibland när man redan har oro och ångest som du har haft länge fantasio så känns det som att världen är påväg att rämna. Att du har oro är ett tecken på att du behöver medicin och att du bör undvika alkohol då den förvärrar ångesten..

Jag är ledsen och säga det men du sköter inte om dig särskilt väl.
Du har helt rätt. Jag dricker starköl ikväll och det är bara ett ögonblick av boost. Jag har fått nog av dödsfall.
Du som är så orolig borde använda den drivkraft du har att försöka komma på rätt köl och inte köra i samma hjulspår som när du blev inskriven sist. Fattar du inte det vill jag inte stötta dig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag tror jag förstår. Bli inte arg på mig, men jag har svårt att ändra på mig.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Fast du har ju lyckats sluta med rökningen. Det är en förändring. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Tack för ditt inlägg, Krokus. Ja, slutat röka har jag ju.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag vaknade mitt i natten kallsvettig och med bultande hjärta. Tog mig en Stesolid och satte mig vid datorn. Ja, jag växlade med att sitta och stå framför skärmen. Då lekte jag med tanken att ringa akutenheten, men avstod som tur var. Jag tänkte att de ville lägga in mig så jag missar resten av sommaren.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ibland när jag är uppjagad och ledsen händer det att jag ringer AE. Har inte ringt dem sedan i början på mars, det är en fin svit, tycker jag. Den vill jag inte bryta. Men ett samtal kan göra underverk när det är natt och man inte kommer till ro.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag erkänner, jag har tankar på att ringa AE. Det är mycket nu med polariseringen mellan IRA och främst UDA. Johnny "Mad Dog" Adair är min ledare. Men vet att jag kommer att bli inlagd om jag ringer. Eller tror, vis av erfarenheten. Dessutom krånglar min TV, jag blir galen. GALEN!!! Den bara står och tuggar elllér visar samma bild hela tiden. Aaarrrgggh!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag gick och la mig och lyssnade på radio. Vred och vände på mig och steg upp. Travade runt i lägenheten och la mig på nytt. Samma visa återigen. Då var jag på the vipp att ringa akutenheten. Tog en extra Steslid och den hjälpte. Jag lyckades komma till ro och somnade till radion. Man ska inte ringa AE vid ångest, utan vända sig till vårdcentralen eller sin mottagning. Jag är fortfarande orolig, men bättre nu än igår kväll.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Häromveckan ringde jag AE. Visste inte vad jag skulle säga och bad om ursäkt att jag ringt och la på. Men jag gjorde det för att jag var orolig. En gång är ingen gång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Rädslan för fientlig aktivitet är stor. Kanske är det bara jag som inbillar mig allt, men vill ha ett proffs att bolla tankarna med. Jag både vill oh inte vill ringa AE idag. De kan förutom inläggning bjuda på en lugnande röst att prata med när det stormar i huvudet. Vet inte vad jag ska göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag är sugen på ett litet samtal till AE. Strålar och sådana grejor riktas mot mig. Men vet med mig att det bara är nys. Det blir inget samtal till dem inatt. Fast de brukar vara så förstående när jag ringer. Men nej, jag ska inte ringa. Inte ropa varg i onödan.
Post Reply