Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Om Asperger, ADHD, m.m.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by Geta »

Elever med NPF-diagnoser riskerar att slås ut i samhället på
grund av dåligt stöd i skolan.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/VPp ... tta-edholm
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Långsökt
Magnesiummedlem
Posts: 25
Joined: 17 Oct 2022, 03:58

Re: Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by Långsökt »

Jag är väldigt skeptisk mot detta eftersom jag själv pluggat en hel del för att föräldrarna inte skall bli besvikna.

Det är föräldranätverk som driver frågan att deras barn skall tillbringa hela sin ungdom i en skolbänk, trots att de är i för dåligt skick för att ha nytta av utbildningen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by Geta »

Ja, jag tänker också att det kan vara kört. Föräldrarna har för stora
krav på skolan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by yrväder »

Tror inte att det alltid är föräldrarna, först och främst tar det tid att få komma till utredning och sen kan jag tycka att man ibland gör det lite för avancerat, läste ett reportage en och jag tror hon var mormor till ett barnbarn med autism jag är ingen expert men oavsett NPF diagnos och ibland tror faktiskt jag har en sån själv förutom schizofreni diagnosen så får man se världen ur deras ögon och som mormorn sa man lär sig att se världen från ett mer håll än fyrkanten.

Man har en stor grupp äldre med klokskap som kan bidra som volontärer i skolan.
Jag tycker ibland att man beklagar sig lite för mycket över pensionärsmaffian ni blir stressade av att vänta för länge på er tur.
Jag blir 60 i januari till nästa år och tillhör snart maffian själv varför måste man alltid klanka ner är det inte på det ena så är det på det andra.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by Geta »

På tal om att köa. Ungdomar klarar inte att köa till Liseberg.
De bråkar så att 50 årskort har dragits in.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Elever med NPF-diagnoser känner sig diskriminerade (Aftonbladet)

Post by Cosmos »

Det är inte det enda de har gjort. De har antastat tjejer och kastat sten. Uppriktigt sagt. Är det inte dags att prata om vilka de är som beter sig på det här sättet? Jo, ungdomar från förorten. Ni vet de där som kallas för "utsatta". Sanningen är att vi helt enkelt inte passar ihop. Så får zoegas säga vad han vill.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply