Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13314
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by zoegas »

Jag klarar inte av att sitta så länge och se en film i sträck. Det är för mycket folk, oljud och ärligt har jag bättre system för film hemma. Med VR-hjälmen kan man se i 3D utan glasögon som verkligen ser ut som 3D. Sist såg jag Bladerunner 2043 i 3D. Det var en makalös upplevelse att se scenografin i 3D. Killen flyger omkring i sin hoovercar i dystopiskt landskap, man blev helt yr och det var otroligt vackert. Och ljudet är true surround där man kan höra ljud från alla vinklar och håll och väldigt bra lurar och förstärkare. Det slår bio. Speciellt eftersom det är pirat filmer och gratis.

Jag tror bio kommer gå under i en inte allt för lång framtid.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Zoidar »

Nu säger genierna på Filmstaden att de tappat besökare pga att folk har biosystem hemma. Det har alltså inget med skenande priser på biobiljetter och att man inte får ta med eget godis längre att göra? Nej, naturligtvis har alla skaffat eget biosystem under pandemin. :roll:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60624
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Nissegossen »

Går inte på bio något mer, föredrar att sitta hemma och se filmer, jag behöver ta pauser under filmer och det kan jag inte göra som jag vill på bio.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Zoidar »

"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13314
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by zoegas »

Nu har ju alla Oled på 60 tum och soundbars. Bekvämare säte än bio. Förr med VHS var ju film ingen höjdare hemma i jämförelse. Men nu.. Nja, 200 spänn för en biofilm.. Hoppar över det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Zoidar »

Tycker bio är nice, men bara blivit för dyrt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13314
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by zoegas »

Ja. Det är för dyrt. Nya filmer kommer ju först på Bio. Det är det enda bra argumentet. Men efter två veckor finns det att ladda ner. Jag tror filmstaden i stan går minus rejält.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8427
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Richard »

Nu när jag var på Indiana Jones kostade det 160 kr, plus en 50 cl Cola Zero o en mellanpopcorn för 69 kr. Men jag smugglade in ett par påsar godis köpta på ICA också.

Det var knappt halvfullt i salongen. Inte så många som går på bio idag. Trodde det skulle vara fullt.

Jag ska se en film till i sommar, Oppenheimer, den 21 juli.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3789
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by 1Dave »

Gick rätt bra att kolla på Indiana Jones på bio. Men har haft svårt att engagera mig i hela långfilmer senaste åren.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 05 Jul 2023, 06:45 Gick rätt bra att kolla på Indiana Jones på bio. Men har haft svårt att engagera mig i hela långfilmer senaste åren.
Vad tyckte du om filmen?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3789
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by 1Dave »

Jo tyckte den var helt ok. Men hade ändå hoppats på lite mer av vissa saker. Vill inte säga för mkt dock med risk att spoila.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Filmstaden förbjuder eget snacks och dryck

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 05 Jul 2023, 14:28 Jo tyckte den var helt ok. Men hade ändå hoppats på lite mer av vissa saker. Vill inte säga för mkt dock med risk att spoila.
Ok, har nog tänkt se den på bio.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply