Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Ser på Million Dollar Listing och tänker vilket lätt jobb att vara mäklare. Det är ju inget svårt att sälja hus och lägenheter, de säljer ju i praktiken sig självt. Om jag skulle ut i arbetslivet skulle jag satsa på mäklare. Tror knappt man behöver nån utbildning för det. Kanske nån internutbildning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Fina hus och lägenheter går nog lättare att sälja än dåligt planerade bostäder mitt i ingenstans. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Och nu, plötsligt, tog energin slut. Jag har iallafall sprungit idag. Så jag kan vara nöjd med dagen. Det har varit en BRA dag. Den tog bara slut nu, för min mentala energi tog slut.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Du kanske ska testa energidryck som Geta gjort, Amandara :)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6891
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Hercules723 »

Million dollar listings är ganska intressant. Såg ett avsnitt då en av mäklarna sålde en lägenhet till en ryss för $20 millar. Det var ett nybygge.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

memphis wrote: 26 Aug 2021, 16:29 Du kanske ska testa energidryck som Geta gjort, Amandara :)
Alltså jag är inte så förtjust i drycker förutom öl och vatten. Har aldrig testat monster eller känt mig dragen till det. När jag samlar burkar, ja, så tycker jag de luktar äckligt. Sötsliskigt. Tror inte det är min bag. Det är egentligen inte den fysiska energin som tagit slut, för jag åt för en timme sen och den energin borde ha kommit ut i blodet. Det är den psykiska energin, hjärnan som är trött. Jag blir ofta lite mosig i måendet när jag lagt mig. Det är min sämsta del av dagen till skillnad från dig memphis. Dagarna går bra för mig men eftermiddagen/kvällen ja då går jag upp på torra land.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13410
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

amandara wrote: 26 Aug 2021, 16:40
memphis wrote: 26 Aug 2021, 16:29 Du kanske ska testa energidryck som Geta gjort, Amandara :)
Alltså jag är inte så förtjust i drycker förutom öl och vatten. Har aldrig testat monster eller känt mig dragen till det. När jag samlar burkar, ja, så tycker jag de luktar äckligt. Sötsliskigt. Tror inte det är min bag. Det är egentligen inte den fysiska energin som tagit slut, för jag åt för en timme sen och den energin borde ha kommit ut i blodet. Det är den psykiska energin, hjärnan som är trött. Jag blir ofta lite mosig i måendet när jag lagt mig. Det är min sämsta del av dagen till skillnad från dig memphis. Dagarna går bra för mig men eftermiddagen/kvällen ja då går jag upp på torra land.
Samlar burkar?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Ja.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jag kan inte säga att Monster är god eller att jag märker att energin ökar av den.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Tar vara på mina egna burkar, lägger dem i en sopsäck, den full innehåller mer än 130 burk, lika många kronor. När det var som värst 1 säck i veckan. Samlar inga burk ute, tar inte jobbet från de som verkligen behöver. Inte många burk som går till tippen numer, här i stan dammsuger folk varenda snuskpelle efter burk. Har en som lånar pengar av mig, han får mina burk, jag försöker få han ut ur lånekarusellen men där räcker inga pengar. Får helt enkelt vägra låna ut.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Swesanne »

Tänker på er som ligger inlagda… denna sjukdom är obeskrivligt jobbig. Och jag tänker på att jag ändå är lyckligt lottad med barn och familj runt mig. <3
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det är nog bara någon enstaka medlem som är inlagd nu. Koi tror jag är inlagd.
Att vara inlagd är inte det värsta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply