Knas redan som barn

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17894
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Knas redan som barn

Post by Fantasio »

Kyrkan är förlorad. De vurmar för muselmaner och bögar.

Om Antje Jackelén: "I samma utfrågning ställdes hon frågan om Jesus ger en sannare bild av Gud än Muhammed, där hon svarade "Det är självklart att muslimer och kristna ber till samma Gud. Jag tror att vi i framtiden kommer att inse att vi har mer gemensamt med troende i andra religioner än med dem i vår egen tradition"

Kristendomen ska alltså lägga sig platt för islam. Dessutom ska illegala "flyktingar" gömmas i kyrkor och församlingshem. Bryta mot lagen alltså.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Knas redan som barn

Post by Cosmos »

Det riktigt löjliga med dagens genusdebatt är att det har blivit likgiltigt vilket kön man tillhör, att det inte finns någon skillnad mellan könen. Allt handlar om strukturer och "hen". Men när det kommer till kritan finns det inget viktigare att definiera sig som just kön när det handlar om trans, homo- eller bisexualitet.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6732
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Knas redan som barn

Post by Hercules723 »

Jag stör mig inte på sånt. Bara ignorerar. Finns det inte andra forum ni kan snacka politik och sånt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18889
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 25 May 2021, 01:50 Det riktigt löjliga med dagens genusdebatt är att det har blivit likgiltigt vilket kön man tillhör, att det inte finns någon skillnad mellan könen. Allt handlar om strukturer och "hen". Men när det kommer till kritan finns det inget viktigare att definiera sig som just kön när det handlar om trans, homo- eller bisexualitet.
Är det samma personer som säger så? Är det inte olika läger bland åsikter, att kön är oviktigt och att sexuell läggning är viktigt? Visserligen är transsexuell ingen läggning.

Jag förstår inte riktigt varför kön och sexualitet är mode. Sedan blir jag irriterad när barn säger att de vill byta kön. Att vara förvirrad ingår i att växa upp. Eller har jag missat något?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18889
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Richard wrote: 24 May 2021, 18:44 Absolut!

En masterexamen i genusvetenskap borde vara obligatoriskt! Fast vi är på god väg att alla bli genusvetare! För när skattepengarna ska gå till bl.a att på ett säkert sätt ta hand om avfallet från kärnkraftverken. Vad tror ni man satsar pengarna på? Strålskydd? Bergrum? Kopparkapslar?

Nej, pengarna går till genusvetenskap; https://studylibsv.com/doc/157987/k%C3% ... riskupplev

Är det bara jag som tycker det är larvigt att hålla på med nonsens ang. genus, könskonstruktioner o liknande pseudovetenskap när det gäller Svensk Kärnbränslehantering AB?

Ber om ursäkt för politiken, kunde inte låta bli att kommentera Krokus bild...
Missade att besvara dig! Men ja, det är underligt vad skattepengar går till. Vore det inte bra om skattepengar gick till t ex bostadsbygge eller upprustning av Arbetsförmedlingen? Vem har förtroende för Arbetsförmedlingen? Ingen vad jag vet. Hur många är arbetslösa? För många!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18889
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 24 May 2021, 19:11 Jag är tveksam till att det har blivit lättare att komma ut med tanke på spektaklet Pride vars tåg är en enda freakshow med påhejande folkmassor som ser det som rena cirkusen. Allt har blivit sexualiserat och borta är insikten om att homo-/bi och transpersoner lever helt vanliga liv med vanliga jobb och vanliga relationer.
I min ungdom gick jag i pridetåget två år. Det var rätt häftigt, tyckte jag. Mycket folk! Lite väl mycket dålig musik, haha!

Grejen med Pride är väl att de som gömmer sig i garderoben ska våga komma ut? Att se att de inte är ensamma. Inget att skämmas över att vara t ex homosexuell. Det ska inte vara något att skämmas över i alla fall.

Sverige var det första landet i världen där det blev lagligt att vara homosexuell. Detta skedde under 1940-talet, om jag inte minns fel. Däremot dröjde det innan homosexualitet slutade klassas som sjukdom.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8386
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Knas redan som barn

Post by wasp »

Var ett sk 'problembarn'. Redan i lekis (6år), så ville jag mest sitta för mig själv och leka med leksaksbilar och inte med de övriga ungarna. Är en ensamvarg ännu idag, fastän med åtminstone 6-7 psykoser i bagaget.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13350
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Knas redan som barn

Post by amandara »

Jag är formbar. På gott och ont. Har flyttat mer än 30 gånger, som barn och som vuxen. Här blir jag kvar.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8386
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Knas redan som barn

Post by wasp »

amandara wrote: 12 Oct 2023, 18:30 Jag är formbar. På gott och ont. Har flyttat mer än 30 gånger, som barn och som vuxen. Här blir jag kvar.
Oj! Flyttat 30 gånger! Har flyttat 8 - 9 gånger och tycker det är mycket.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59103
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Knas redan som barn

Post by Nissegossen »

Har flyttat 4 gånger, nu senast 2 gånger på samma gata
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37580
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Har flyttat hitan och ditan cirka 25 gånger men inte som barn.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59103
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Knas redan som barn

Post by Nissegossen »

Jag är inte Nomad jag är bofast :lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply