Schizoaffektivt syndrom

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

vill tillägga att avd 30 kunde öppna toalettdörren när du satt på toaletten de tyckte väl det tog för lång tid och rättigheten ansåg de sig själv skulle jag aldrig göra som de.
En gång när jag jag la mig på sängen så kom en och ryckte upp skynket jag fick inte ligga på sängen.
Det var under första kontakt med avd.

De gav medicin på kvällen utan att tala om vad de gav. Sket en hård tolle i sömnen utan en aning att jag skitit

2 nätter i följd andra intaget avd 30 fick jag rusa upp på vakna och sket totalt ner kläder toalettstol jag vet inte om det var duschen för jag ställde i duschen och duschade till jag var ren.
På morgon fick jag direkt skäll för att jag inte städat upp så du kan ge dig fan på att när jag vakna nästa natt och sket ner mig totalt kläder toalettstol golv så städade jag och gjorde rent efter att jag duschat och då kan man fråga vad var det jag reagerade på ingenting på dag eller kväll enbart natt och då efter många år har jag insett att det med all säkerhet har berott på en kvällsmedicin de gav mig. upphörde helt efter 2 natten
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by MsTibbs »

Jag frågade efter varit inlagd många gånger. Schizoaffektiv?

— ja självklart det är ju uppenbart. (Var svaret)
In a world where you can be anything, be kind.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Jag följer inte med i resonemang varför skulle du ha fått diagnosen schizoaffektiv på den grund att du har många inläggningar.
Har inte Fantasio det med och är han schizoaffektiv
Jag tror många är felaktiga för som jag professorn för den djävulen var över läkargraden och jag diagnosen schizofren vid första sammankomst och det var inte bara han utan det var flera st som satt i rummet och man blev kallad till experiment jag antar att det hade med hans forskning som inte ger ett skit för förutfattade åsikter det ska man inte ha när möter psyk och det han som öppna upp med frasen vad tycker du om en naken kropp och han syftade på mannen. Han använde det man för berättat personal mot dig, utan att ens lära känna mig som människa så hade han sin bild klar av vad jag var för en och så bygger man inte upp förtroende genom sladder .
Jag bryr mig inte så mycket om sladder jag bildar mig alltid min egen bild. Avd 30 var översittare avd de fullkomligt älskade patienter som såg avd som semesterhotell och där var en som baka och fixa gott
Man göder väl för fan inte neuroleptika patienter det gör medicinen ändå.
Nä du ge personal uppifrån och ner i graderna neuroleptika ge dem 14dagar känna på upplevelsen med medicin och så för vi lägga till allt annat de och vem det är kanske nån som reagerar med att skita ner eller att det inte kommer ut utan hjälp
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by Fantasio »

Tja, jag har haft diagnosen paranoid schizofreni.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Samma här och jag vill tala att på avd 30 fick jag första och andra sprutlackeringen en våldsam attack från magen vilket jag aldrig tidigare i mitt liv haft för diarre fick erfara första gången på avd 30 därför har jag insett att den uppstod av medicin som jag fick till kvällen eftersom det båda gånger hände på natten ,2 nätter efter vararandra för sen upphöra helt.
Jag har sagt innan att diarré och lös mage har jag under hela mitt liv varit förskonad för, reaktion på xylitol snuset har jag fått 2 eller 3 gånger men det är lätt avklarat in på toaletten vattnig diarré ut från toaletten direkt in igen vattnig diarre och så upprepar det ut och in igen på toaletten 3 ggr i snabb följd sen avstannar allt och är som vanligt igen.

Så fy fan för falskheten och leeheten bland personal i psyk hög som låg den erfarenheten jag mötte de 2 gångerna jag fick kontakt 1A och avd 30 fick mig att göra ett självmordsförsök för fy fan allt jag ville och önskade var att bara komma ifrån att bli fri
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Sen vill jag säga att gå i öppenvården eller vad fan man kallar sysselsättning det är så deprimerande det finns ingen stimulans alls i psykvård som kan kallas upplyftande ibland tror jag att de tror man inte kan tänka för egen hand förstå saker . Jag vill säga att läkaren jag idag har på We Mind är bra och det är även min case manager som det heter, jag har tillit för dem så jag brukar alltid lyssna när de säger något för de lyssnar på mig.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Återknyter till perioden när jag inte ville leva efter utskrivningenavd 30 kom jag till st Lars terapin och där tog livet slut
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by MsTibbs »

Yrväder:

Jag fick inte schizoaffektiv för att jag varit inlagd flera gånger. Jag väntade bara flera inläggningar att ställa frågan!!!
In a world where you can be anything, be kind.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Då uttryckte du dig så man inte förstod men det gör även jag ibland när jag skriver i stundens hetta.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by Cosmos »

Yrväder
Bor du i Lund? Känner igen S:t Lars. Bodde i Lund för många år sedan och låg inne på lasarettet där. Undrar om det inte var avd 30...
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by Santina »

Min sjuksköterska har skrivit i min journal nu efter senaste träffen att jag är schizoaffektiv. Det stämmer inte alls och det är helt ogrundat i jornalen. Jag tror hon bara gjorde ett misstag. Nu har jag fått en ny sköterska som jag ska träffa nästa gång. Ska berätta att det blev fel så inte hon fortsätter på samma spår i journalen..
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by yrväder »

Har gjort flytta från Lund 00 bor 20 min bilväg från Lund med tåg tar det mindre än 10 min. Avd 30 låg på lasaretts området vem vet då kanske vi ovetandes om varandra har träffats.
Post Reply