Nostalgisk

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Nostalgisk

Post by Fantasio »

Är det någon mer här som drömmer sig tillbaka till svunna dagar, som saknar sitt gamla liv? Jag var en ung "go-getter" med ambition att skaffa mig en egen familj och spara en slant på banken. Allt guld blev till sand, alla mina drömmar gick i kras. Vad har du mist? Vad har blifvit dig bortstulet? Hela mitt liv sipprade ned genom avloppet och fast det var en lång process hade jag inte ork att vända på "utvecklingen". Vad hade du haft för liv om inte Sjukdomen tagit dig?
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Nostalgisk

Post by Cosmos »

Man ska inte använda ordet "om". Vad som eventuellt skulle ha varit är det omöjligt att veta. "Om" leder bara fram till bitterhet och det är en svår känsla som det är nästan omöjligt att bli av med när den väl har huggit klorna i dig.

Jag kan sakna mitt gamla jag innan jag blev sjuk- Men samtidigt, hur länge skulle jag ha orkat hålla det tempo jag levde i då? Kanske skulle jag ha varit död om jag hade levt om som då. Sjukdomen fick mig att mogna som människa också, det får man inte glömma.

Men inte är jag glad över att livet blev som det blev, det går inte att förneka. Min musik, min utbildning, min framtida yrkeskarriär. Samtidigt gjorde jag det jag kunde och får vara glad över det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Nostalgisk

Post by wasp »

Visst kan jag bli nostalgisk ibland. Ligger så långt bakåt i tiden bara. Före 1985!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nostalgisk

Post by Krokus »

Nä, jag blev sjuk tidigt. Visst kan jag sakna den lite mer vilda och busiga personlighet som jag hade innan medicineringen kom. Men det kanske bara var en omogen tonårshjärna? Vem vet?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nostalgisk

Post by Geta »

Jag saknar tiden då jag kunde gå obehindrat och långt. Det var senast
förra sommaren.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13415
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nostalgisk

Post by zoegas »

Geta wrote: 02 Sep 2021, 09:30 Jag saknar tiden då jag kunde gå obehindrat och långt. Det var senast
förra sommaren.
Du får träna
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nostalgisk

Post by Geta »

Jag tränar för fullt men sjukgymnasten säger att jag inte kommer att bli helt bra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nostalgisk

Post by Nissegossen »

Du vill inte göra som ja, gett dig råd om? Jag är fri från smärta i hela kroppens leder även i min rygg med sitt diskbråck och ischias med smärtor i vänster ben. Nu noll smärta i hela kroppen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nostalgisk

Post by Geta »

Jag har varken diskbråck eller ischias.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nostalgisk

Post by Nissegossen »

Du vet mycket väl att det är frågan om din Artros som bonus när jag blev fri från artros spillde det över på min rygg, där jag också blev fri från smärta! Du använder orden så då försöker göra dig hal som en ål, fattas bara att du tänker som en orm.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nostalgisk

Post by amandara »

Jag. Blev sjuk rätt sent. Vid 29 års ålder. Och hann med ganska mycket. Ja jag var deprimerad i 17-18 årsåldern och det tog ett par år att återhämta mig, men jag kunde ändå leva, utvecklas och ha kul. När psykossjukdomen kom ba krasch bom bang. Livet blev obrukbart. Nu långt om länge har jag ändå ett rätt bra liv. Men 10 år psykotisk down the drain. Klart jag saknar livet som det skulle sett ut. Men som det är får det duga, och det gör det bra. Jag kan springa. Alla har sitt ok i livet. Det finns de som får cancer och dör, de som får MS och ALS eller annan skit. Det finns de som fastnar i grooming tidigt i livet - vilken fasa. Livet är det som händer oss alla på gott och ont. Det är ändå rätt bra som det är nu.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nostalgisk

Post by amandara »

Nissegossen wrote: 02 Sep 2021, 10:47 Du vet mycket väl att det är frågan om din Artros som bonus när jag blev fri från artros spillde det över på min rygg, där jag också blev fri från smärta! Du använder orden så då försöker göra dig hal som en ål, fattas bara att du tänker som en orm.
Skärp dig Nissegossen, håll god ton.
Post Reply