Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, läste i en tidning att många som är döende och inte kommer leva så länge till ångrar att de väntade på det perfekta ögonblicket att göra något, vilket alltid var för sent. Och i många fall ångrar människor att de arbetat för mycket i livet. Jag själv är 50 + idag och jag hoppas jag hinner komma dit där jag en dag kan skapa egna kretskort innan jag dör. Målet är också att leva till det året människor ska spela fotboll mot robotarna - robocup år 2050 eller nåt!

RoboCup2022 Humanoid League KidSize Final 1st half CIT Brains(JP) vs Rhoban(FR)

https://www.youtube.com/watch?v=zXyxvgWSAdQ
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Här går det mer undan;

TIGERs Mannheim vs. ER-Force (Final) at RoboCup 2022 in Bangkok, Thailand:

https://www.youtube.com/watch?v=ZJktf_RM2kQ
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ska snart äta en pizza! Sen ska jag spela Roulett...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nu efter renoveringen av min lägenhet så ska jag ha förrådet som mitt arbetsrum till vår-sommar!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Klädkammaren låter jag vara som klädkammare! Så fort jag blir av med mina saker i förrådet så ska det vara ett arbetsrum som består av arbetshylla med elektronikprylar.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Byggt ihop min arbetsbänkhylla idag - tog någon timme, inte en skruv skulle man skruva utan man skulle banka ihop allt. Men till vår och sommar så ska jag ha elektronik arbetsbänkshyllan i förrådet i stället där jag kan jobba.

Skål!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Då kom min gummihammare på sin plats som jag köpte för runt tio år sedan för att banka ihop arbetsbänkhyllan! Prylar jag köpte kommer förr eller senare på sin plats.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

När jag byggde ihop arbetsbänkhyllan bevisade för mig själv att jag ännu inte har Alzheimers/demenssjukdom för det krävs viss IQ! :geek:
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Som sagt, våren 1990 blev jag knäpp och fick sämre lokalsinne... jag fattar ibland än idag ingenting var jag befinner här på planeten jorden. Men så hade köpt en Lenstaic Kompass som jag fick häromdagen och försöker förstå med videoutbildningar som här nedan;

THIS is how to use a Compass (Lensatic Compass for beginners):

https://www.youtube.com/watch?v=UVJVZtLmAb4&t=431s
Kippis
Niobmedlem
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Fylletråd!

Post by Kippis »

Du verkar ha många planer.
Då har du mycket att stå i för att förverkliga dina planer.

Hur hinner du med att använda alla dina prylar och uppfylla dina drömmar när du spelar, dricker och röker?

Du kommer dö i förtid när du dricker, röker lever onyttigt, ohälsosamt och har en vacklande hälsa.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Om jag dör i förtid så fick onda systemet som den ville att psykisk sjuka ska dö i förtid för vi kostar bara pengar. Sen antar jag väl att även min mamma och pappa blir glada också om jag dör före dom så jag slipper ärva från dom.

Hur jag hinner jag med allt eller rättare sagt hunnit med det mesta är för att jag är 100 % sjukskriven sen våren 1990. Sen har jag min Filofax som jag antecknar dagligen och som då har koll på vart mitt liv tog vägen och vart livet ska sen ta vägen.

Mina sjukdomar är idag:

1. Tinnitus. Tinnitus eller skriket inne i mitt huvud ligger runt 60 decibel. Har ibland öronproppar för detta. Tillexempel, jag behöver inte meditera för jag är inne i mig själv hela tiden på grund av satans ljudet.

2. Hjärtflimmer. Har medicin för detta.

3. Ingen mjälte sen år 1976 då jag var med om en trafikolycka där en lastbil körde på mig. Tar influensavaccinet varje år för detta eftersom man har dåligt immunförsvar om man inte har en mjälte.

4. Visual Snow/snöflimmer. Har solglasögon mot detta för att lindra intrycket.

5; Sen pendlar jag mellan 60–100 % följande psykiska symptom sen våren 1990:

1. Hörselhallucinationer. Som ger mig vanföreställningen telepati.

2. Musikhallucinationer.

3. Ljudillusioner.

4. Synhallucinationer. Som har gett mig tankar om att det finns parallella världar.

5. Synillusioner.

6. Känselhallucinationer. Då när jag har det så är jag på andra sidan väggen och är då tvungen att bli inlagd på psyket.

7. Smak hallucinationer. Trott då att det är gift i maten.

8. Lukthallucinationer.

Har psykemedicinen Risperdal injektion mot dessa psykiska symptom men som inte tar bort till 100 %.

1. Har ibland vanföreställningar som ger mig ångest och som sen i sin tur ger andnöd och djupa depressioner. Får då lugnande tablett Oxascand vid behov.

Jag hymlar inte om att jag dricker folköl och röker cigaretter som många gör. De känner skam och skuld för att de dricker alkohol men det gör inte jag. Jag brukar ta extra vitlök för jag röker cigaretter eftersom vitlök förebygger mot lungcancer.

För övrigt så har jag aldrig haft fetma utan har bara lätt övervikt. Försöker att dricka och äta nyttigt som jag för det mesta har gjort. Tillexempel, jag har druckit typ en kanna vatten med citron varje dag sen över 20 år tillbaka.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Fylletråd!

Post by Kippis »

Tråkigt att höra/läsa att du lider så mycket!
Post Reply