Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60378
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Nissegossen »

Nu för tiden finns inga anonyma nummer staten vill ha koll, men det går inte att gömma ett telefonnummer eller en dataanslutning mer.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Cosmos »

Min äldsta syster (19 år äldre) är en elak jävel. När jag någon gång har sagt att jag inte har det bra slår hon mig i huvudet att jag minsann inte har några barn (underförstått att jag inte har något att klaga på). Det var hon om berättade att farsan dött i Huntington som satte skräck i mig ända tills jag testade mig många år senare efter att ha tryckt tillbaka det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38149
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Geta »

Min syster bekymrar sig för mig men jag har försökt förklara att jag inte bekymrar mig för mig själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18072
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Fantasio »

Jag har två systrar, men den ena finns i Himlen. Min storasyster och jag har god kontakt.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60378
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Nissegossen »

Brorsan är 15 år äldre än mig, han är snart 90 år, mor min senil blev 92 och mina andra syskon lever, minn äldsta syster sitter i rullstol numera har inte sett den, men tror det är en praktisk eldriven liten rullstol. Min yngsta syster är 7 år äldre än mig och min äldsta är 12 år äldre, samma tidsspann mellen hennes äldsta dotter och mig, bor på Gotland inne i Visby i hus, tror dock inte ensam, men vet inte om hon har någon man, men tror det, hon har liksom jag inga barn. Henne högsta önskan som barn var att bli längre än mig, eller åtminståne lika lång, någon av sista gångerna jag träffade henne sa hon ställ dig här, så ställde hon sig rygg mott rygg mot mig och tog och måttade med handen och sade, det var då för väl att jag inte blev lika lång som du.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9179
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Miika »

Har en bror och syster och vi har bra kontakt
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8556
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by wasp »

Hade en storasyster och två äldre bröder. De sistnämnda dog unga bägge två (45, resp 54år), syrran blev 73 år i alla fall, men har varit död i 10 år nu. Hade bra kontakt med alla tre och saknar dem naturligtvis. Ensam kvar så länge det nu varar?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24431
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Zoidar »

wasp wrote: 04 Feb 2024, 14:06 Hade en storasyster och två äldre bröder. De sistnämnda dog unga bägge två (45, resp 54år), syrran blev 73 år i alla fall, men har varit död i 10 år nu. Hade bra kontakt med alla tre och saknar dem naturligtvis. Ensam kvar så länge det nu varar?
Vad sorgligt Wasp de fick lämna oss så tidigt. Får jag fråga vad orsaken var?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8410
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Richard »

Jag har en syster som jag har bra kontakt med, hon bor ca 200 m bort. EDIT: Har jag ju redan skrivit i tråden...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2638
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Kloppe »

Har en syster som är 2 år äldre. Och en bror som är 2 år yngre. Har också två halvbröder som är ca 15 år yngre. Halvbröderna bor i USA, och min yngre bror bor på Mallorca. Min syster bor i samma stad som jag.
Har inte så mycket kontakt med dem. Min syster pratar jag med ibland, och vi träffas på födelsedagar och andra högtider.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8556
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by wasp »

Zoidar wrote: 04 Feb 2024, 14:32
wasp wrote: 04 Feb 2024, 14:06 Hade en storasyster och två äldre bröder. De sistnämnda dog unga bägge två (45, resp 54år), syrran blev 73 år i alla fall, men har varit död i 10 år nu. Hade bra kontakt med alla tre och saknar dem naturligtvis. Ensam kvar så länge det nu varar?
Vad sorgligt Wasp de fick lämna oss så tidigt. Får jag fråga vad orsaken var?
Den förstnämnde begick självmord. Min andra bror fick en dödande stroke. Min syrra hade framskriden cancer.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38149
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Geta »

wasp,

Du måste vara stark med så mycket olycka i familjen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply