Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Geta wrote: 26 Mar 2024, 17:59 Jag saknade verkligen min psykoterapeut, när jag fick sluta hos henne. Kan inte prata så med någon annan.
Det var tråkigt att höra, Geta. Min förra kp o jag brukade ses över en fika. Skönt att få lätta sitt hjärta. Men blev arg på henne när hon sa "du lever med det här" när jag pratade om SÄPO.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Hade det inte funnits en rädsla att bli inlagd hade jag redan ringt AE. Men nu kan jag inte bli inlagd främst på grund av att jag ska fira påsk med en gammal arbetskamrat, plus att jag inte vill gå miste om att uppleva våren. Jag vill inte vara pojken som ropar varg i onödan. Ringer man regelbundet och skapligt ofta får man den stämpeln på sig, antar jag. Men att veta att viss hjälp kan fås genom ett telefonsamtal är lugnande i sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag testade att ringa polisen nyss. De sa till mig att kontakta psykiatrin. Vad ska jag säga dem? Man konspirerar mot mig, vill se mig död. Tänkte sköta det hela snyggt och inte blanda in sjukvården, men icke. Vad är det för polis vi har? Ska jag ringa AE, eller droga ned mig med Stesolid i överkant, minst 70 milligram? På en höft.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Akutenheten

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 08 Apr 2024, 21:29 Jag testade att ringa polisen nyss. De sa till mig att kontakta psykiatrin. Vad ska jag säga dem? Man konspirerar mot mig, vill se mig död. Tänkte sköta det hela snyggt och inte blanda in sjukvården, men icke. Vad är det för polis vi har? Ska jag ringa AE, eller droga ned mig med Stesolid i överkant, minst 70 milligram? På en höft.
En överdos Stesolid är inte lösningen; då får de som vill se dig död som de vill. Polisen är värdelösa om man inte har bevis. Har du det?

Ringa AE kan du göra, sjukvården är ansvariga för att ge dig den vård du behöver och de mediciner du behöver. Du behöver inte sköta det snyggt om du är rädd för att dö. Då kan de hjälpa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Tack, Inwatto! Det var lugnande ord, fint att höra. Har inte bestämt mig om jag ska ringa AE eller inte.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Akutenheten

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 08 Apr 2024, 22:46 .... Har inte bestämt mig om jag ska ringa AE eller inte.
Mmm, det är en risk att ringa AE att de bara kan erbjuda mer mediciner eller inläggning och då blir det inläggning de väljer. Du får väga risken för en konspiration och vad det kan innebära mot en inläggning och vad det innebär. Jag skulle nog sitta lugnt i båten och låta de som konspirerar få hålla på. De kanske bara tycker det är roligt att konspirera och nöjer sig med planer?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36928
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Det verkar ha blivit inläggning för Fantasio. Han har varit tyst de senaste dagarna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Geta wrote: 12 Apr 2024, 17:28 Det verkar ha blivit inläggning för Fantasio. Han har varit tyst de senaste dagarna.
Skit att ha det så, åka in och ut från kliniken.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36928
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Men jag tror att Fantasio är lite förtjust i att vara inlagd som omväxling.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Geta wrote: 12 Apr 2024, 19:02 Men jag tror att Fantasio är lite förtjust i att vara inlagd som omväxling.
Ja, men det är sjukligt att ha det så. Mottagningen är ingen semesterort. :roll:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36928
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Jo, det kan påminna om att bo på ett hotell med all inclusive.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Geta wrote: 12 Apr 2024, 19:08 Jo, det kan påminna om att bo på ett hotell med all inclusive.
:lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply